خلاصة:
هدف مقاله حاضر بررسی تاثیر هویت و تصویرکارفرما در نامآورشدن کارفرما دردانشگاه باتوجه بهه نقه
تعدیلگری اعتماد میباشد. جامعه آماری پژوه حاضر را دانشجویان شهالل بهه تحصهیل مقطه د کتهری
دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سال تحصیلی 1396 - 1395 تشهییل مهی دهنه د کهه بهه روش نمونهه گیهری تصادفی طبقهای، 202 نفر از آنها انتخاب شدند. پژوه حاضر از نظهر ههدف ، کهاربردی و از نظهر شهیوه گردآوری دادهها، توصیفی همبستگی میباشد.جهت جم آوری دادههها ، از ابهزار پرسشهنامه اسهتفاده شهد، -همچنین با بهرهگیری از روش PLS ، روایی همگرا، واگرا و با محاسبه دو معیهار ، آلفهای کرونبهاو و پایها یی ترکیبی، پایایی پرسشنامه تاییدگردید. در این پژوه ، دادهها با استفاده ازروییرد معادلات ساختاری بهر پایهه روش حداقل مربعات جزئی ) PLS ( و توسط نهرم افهزار SmartPLS و SPSS موردتجزیهه وتحلیهل قهرار گرفت. نتایج پژوه نشان میدهد هویت کارفرما تاثیرمثبت و معنیداری بر تصویر کارفرما و نهام آورشهدن کارفرما در دانشگاه دارد. اثرمثبت و معنیدار تصویر کارفرما بر نامآورشدن کارفرما در دانشگاه تایید شهد کهه میتواند بهعنوان یک پی بینیکننده خوب و قوی عمل نماید. همچنین، متغیر اعتماد مخاطب علاوهبهرنق تعدیلگر، اثر مستقیم و معنیداری بر نامآور شدن کارفرما در دانشگاه دارد.
ملخص الجهاز:
از اين رو، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي در تلاش براي توسعه نام آور متمايز، درک عميق تر در مورد موضوعاتي مانند هويت ، معنا، تصوير و شهرت نام آوري هستند، زيرا صاحبان نام آوري را ١ - Branding ٢ - Erdoğmuşa & Ergunb 236 ٣ - Employer Branding ٤ - Dennis قادر به برقراري ارتباط اثربخش با اعضاي هيئت علمي، دانشجويان ، فارغ التحصيلان ، کارفرمايان ، کارکنان دانشگاه و ساير دينفعان مينمايند (براون ١ و همکاران :٢٠١٦: ٩٣).
متأسفانه به دليل ناکافي بودن سواد برخي مديران ما از مبحث روانشناسي ١ - Rauschnabel ٢ - Value proposition ٣ - Reimann 239٤ - Bagozzi & Nataraajan ٥ - Delgadillo & Escalas ٦ - Holt نام آور و نيز به دليل پيشرفته و تخصصي بودن آن ، با وجود اين که اين موضوع بسيار بحث برانگيز و حائز اهميت است ، اما اطلاعات صحيح بسيار اندکي براي حمايت از آن وجود دارد (مک کي ٢٠٠٣،١: ٥٢).
دراين بخش مدل پژوهش حاضر، با الهام از ترکيب مدل پژوهش هاي گذشته (کازمن کوا،٢٠١٢؛ رابرتسون ،٢٠١٣؛ رايکس و کارلسون ،٢٠١٤؛ بويکو،٢٠١٤ و بروئک ،٢٠١٥) و با تغيير و اصلاحات لازم در جهت بوميسازي و سازگار با شرايط خاص دانشگاه در قالب شکل شماره ١ ارائه ميگردد: (رجوع شود به تصویر صفحه ) ١ - Poyry ٢ - Aubin & Carlsen مطابق با مدل مفهومي پژوهش و آنچه که به عنوان هدف پژوهش درنظر گرفته شده است ، پنج فرضيه تدوين ميگردد: فرضيه اول : هويت کارفرما بر نام آورشدن کارفرما در دانشگاه اثر مثبت و معنادار دارد.