خلاصة:
هدف از انجام این پژوهش، تاثیر اصالت برند بر عشق به برند از طریق اثرگذاری بر حافظه، سبک زندگی و اعتماد مشتریان است. ضرورت انجام این پژوهش، کشف اثرات احساس شیفتگی به برند مشتریان به عنوان نیروی حیاتی برای شرکت ها است که باعث تولید بالای سهم بازار و در نهایت وفاداری مشتریان می شود. جامعه آماری، مشتریان خانم پوشاک برند باربری در شهرستان رشت میباشد. روش انجام پژوهش بهصورت پیمایشی میباشد. تحقیق انجام شده به لحاظ اهداف، کاربردی بوده و از نظر جمع آوری دادهها از نوع توصیفی محسوب میشود. طبق مدل پژوهش، 8 فرضیه تنظیم شد. روش جمع آوری دادهها میدانی و ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه است و جهت تجزیه و تحلیل دادهها و بررسی فرضیه از آزمون آماری مبتنی بر مدل یابی معادله ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده شده است و هفت فرضیه مورد تایید قرار گرفت. از بین متغیرها، اعتماد به برند، اصالت برند و حافظه مشتری بیشترین تاثیر را بر عشق به برند دارند و تاثیر سبک زندگی بر عشق به برند معنادار نیست
ملخص الجهاز:
در این پژوهش بدنبال پاسخ به این سوال هستیم که تاچه اندازه متغیرهای اصالت و اعتماد به برند و همچنین حافظه و سبک زندگی مشتریان میتواند بر عشق و شیفتگی به برند (Burberry) موثر واقع باشد و آیا در نهایت منجر به وفاداری به برند (Burberry) میشود؟ ٢- مبانی نظری و ادبیات پژوهش ٢-١- اصالت برند اصالت بیان کننده چیزی است که واقعی، خالص و بدون ریاکاری است و از نظر ویژگی های سطحی و عمیق صادق باشد (٢٠١٨,.
برای اندازه گیری عشق به برند از شاخصهایی نظیر فوق العاده بودن برند، داشتن احساس خوب و مثبت ، عالی بودن ، خوشحال بودن بخاطر داشتن برند، دوست داشتن و لذت ناب استفاده شده است و این متغیر در پرسش نامه توسط سوالات ١٦ لغایت ٢٢ مورد سنجش قرار میگیرد.
(رجوع شود به تصویر صفحه) شکل ٩: مدل اندازه گیری متغیر های سبک زندگی مشتریان ، حافظه مشتریان ، اعتماد به برند و عشق به برند ٦-١- مدل ساختاری به منظور تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های پژوهش از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده که مدل ساختاری در شکل زیر نشان داده شده است .
همچنین یافته ها نشان داد که میزان تاثیر حافظه مشتریان بر عشق به برند برابر با ٠/٥٥ است .
The impact of brand personality on consumer behavior: the role of brand love, Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal, https://doi.
S. (2010) The different roles of satisfaction, trust, and commitment in customer relationships, Journal of Marketing, 63(2), 70-87,1999.
Journal of Market Research, Vol. 29 No. 3, pp.