خلاصة:
رژﯾﻢ ﺻﻬﯿﻮﻧﯿﺴﺘﯽ ﻣﻮﻟﻮد ﺗﻼشﻫﺎی ﻣﺴﺘﻤﺮ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﯿﺎﺳﺖﻫﺎﯾﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮ ﺑﺎورﻫﺎ اﻧﺤﺮاﻓﯽ ﯾﻬﻮدﯾﺎن و اﻧﺴﺎن ﺳﻠﻄﻪﺟﻮی ﻏﺮﺑﯽ اﺳﺘﻮار ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﯾﮏ اﯾﺪه ﺳﻠﻄﻪﮔﺮاﻧﻪ ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪ ﺑﺮﺗﺮی ﻧﮋادی ﯾﮏ ﻗﻮم و ﺑﺎ اراده ﺟﻤﻊ ﮐﺮدن ﯾﻬﻮدﯾﺎن ﺟﻬﺎن ﺻﻮرت ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ و ﺑﺮای ﺗﺤﻘﻖ ﺑﺨﺸﯿﺪن ﺑﻪ اﯾﻦ اﯾﺪه از رواﯾﺖ و داﺳﺘﺎنﻫﺎی ﻓﻘﻪ و ﺷﺮﯾﻌﺖ ﯾﻬﻮد و ﻧﯿﺰ ﻗﺮاﺋﺖﻫﺎ و اﺳﺘﺪﻻلﻫﺎی ﮐﻼﻣﯽ ﯾﻬﻮدﯾﺎن اﺳﺘﻔﺎده ﻧﻤﻮده اﺳﺖ ﮔﺮﭼﻪ اﯾﻦ ﻗﺮاﺋﺖﻫﺎ ﻣﻮرد اﺗﻔﺎق ﻧﻈﺮ ﯾﻬﻮدﯾﺎن ﺑﺨﺼﻮص اﻓﺮاد ﻣﺬﻫﺒﯽ ﯾﻬﻮد ﻧﺒﻮده اﺳﺖ اﻣﺎ ﺟﺮﯾﺎن ﺻﻬﯿﻮﻧﯿﺴﻢ ﺑﺎ زور و ﻧﯿﺮﻧﮓ(ﮐﻪ ﺟﻮاز ﺣﻠﯿﺖ آن ﻧﯿﺰ از دﯾﺪﮔﺎهﻫﺎی ﮐﻼم و ﻓﻘﻬﯽ ﻋﻠﻤﺎی ﯾﻬﻮدی اﺧﺬ ﺷﺪه اﺳﺖ) ﻣﻮﻓﻖ ﺷﺪ ﻏﺎﻟﺐ ﯾﻬﻮدﯾﺎن ﺟﻬﺎن را ﺑﺎ آرﻣﺎن ﺧﻮد ﻫﻤﺮاه ﺳﺎزد. ﺣﻮادث ﭘﺲ از ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﯽ دوم و رواﯾﺖ ﺳﺎزیﻫﺎی دروﻏﯿﻦ ﺳﺮدﻣﺪاران ﺻﻬﯿﻮﻧﯿﺴﻢ، ﺳﺎزﻣﺎﻧﺪﻫﯽ و ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﺷﺒﮑﻪای، اﺧﻼق اﻧﺰوا ﺟﻮﯾﺎﻧﻪ و اﻋﺘﻘﺎد ﺑﻪ ﺗﻤﺎﯾﺰ ﻧﮋادی اﯾﻦ ﻗﻮﻣﯿﺖ و ﻃﺮح اﯾﻤﺎن و ﺗﻼش
ﺑﺮای زﻣﯿﻨﻪﺳﺎزی ﻇﻬﻮر ﻣﻨﺠﯽ ﺟﻬﺎﻧﯽ، در ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ و اﺗﺤﺎد ﯾﻬﻮدﯾﺎن ﻣﻮﺛﺮ ﺑﻮده اﺳﺖ. ﺑﻨﺎﺑﺮ ﺷﻮاﻫﺪ ﺗﺎرﯾﺨﯽ ﺧﺎﺳﺘﮕﺎه ﺣﺮﮐﺖ ﺻﻬﯿﻮﻧﯿﺴﻢ در ﻏﺮب و ﺗﻮﺳﻂ اﻧﺴﺎن ﺳﻠﻄﻪﮔﺮ ﻏﺮﺑﯽ ﻃﺮح رﯾﺰی ﺷﺪه اﺳﺖ ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ ﺳﯿﺎﺳﺖﻫﺎی ﺻﻬﯿﻮﻧﯿﺴﻢ در ﻋﻤﻞ ﭘﯿﻮﻧﺪ ﺑﻪ ﻫﻢ ﺗﻨﯿﺪهای ﺑﺎ دﯾﺪﮔﺎهﻫﺎی اوﻣﺎﻧﯿﺴﺘﯽ اﻧﺴﺎن ﺳﻠﻄﻪﮔﺮ ﻏﺮب، ﺷﺮﯾﻌﺖ اﻧﺤﺮاﻓﯽ ﯾﻬﻮد و ﺳﮑﻮﻻرﯾﺴﻢ دارد. ﺗﻮﺣﯿﺪ ﯾﺎ ﺧﺪاﯾﯽ ﮐﻪ ﯾﻬﻮد ﺗﺮﺳﯿﻢ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻧﯿﺰ ﺧﺪاﯾﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ دﯾﺪﮔﺎه اوﻣﺎﻧﯿﺴﺘﯽ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ دارد ﮐﻪ ﺑﺮرﺳﯽ ﺳﻪ ﭘﺎﯾﻪ ﯾﺎد ﺷﺪه، ﻓﻬﻢ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺷﻨﺎﺳﺎﻧﻪ ﺳﯿﺎﺳﺖﻫﺎ و
اﺳﺘﺮاﺗﮋیﻫﺎی رژﯾﻢ ﺻﻬﯿﻮﻧﯿﺴﺘﯽ را اﻣﮑﺎن ﭘﺬﯾﺮ ﻣﯽﻧﻤﺎﯾﺪ.
ملخص الجهاز:
نقش فقه وکلام يهود درسياست ها و استراتژي هاي صهيونيسم تاريخ دريافت : ٩١/٢/٩ تاريخ پذيرش : ١٣٩١/٦/١٢ 1 غلامحسين مشتاقي نيا دکتر نجف لک زايي رژيم صهيونيستي مولود تلاش هاي مستمر با استفاده از سياست هايي است که بر باورهاي انحرافي يهوديان و انسان سلطه جوي غربي استوار گرديده است که به يک ايده سلطه گرانه بر پايه برتري نژادي يک قوم و با اراده جمع کردن يهوديان جهان صورت پذيرفت و براي تحقق بخشيدن به اين ايده از روايت و داستان هاي فقه و شريعت يهود و نيز قرائت ها و استدلال هاي کلامي يهوديان استفاده نموده است گرچه اين قرائت ها مورد اتفاق نظر يهوديان بخصوص افراد مذهبي يهود نبوده است اما جريان صهيونيسم با زور و نيرنگ (که جواز حليت آن نيز از ديدگاه هاي کلام و فقهي علماي يهودي اخذ شده است ) موفق شد غالب يهوديان جهان را با آرمان خود همراه سازد.
" اما عنصر سلطه جويانه انسـان غربـي خـود محـور١ بـه تنهـايي سـبب زايـش جنـبش صهيونيسـم نگرديده است بلکه مطالعه آراء و نظريات فقهي وکلامي علما و خواص يهود حاکي از ويژگي هاي منحصر به فرد آن در ميان ساير اديان الهي و نيز در مقايسه با ساير مکاتب غيرالهي از منظر مباني معرفت شناسي و اخلاقي ميباشد تا جاييکه گـاهي در افـراط گـري از مبـاني ماکيـاولي پيشي ميگيرد، در برخي امـور مـدعي توحيـد و يگانـه پرسـتي و نبـوت مـي باشـد و در جـايي قالب هايي علمي و مدرن را براي بيان نظرات خود استفاده ميکننـد.