خلاصة:
ﭘﺬﯾﺮش ﻓﻨﺎوری و ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺗﻮﺳﻌﻪ داده ﺷﺪه، ﯾﮑﯽ از ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﻮردﻋﻼﻗﻪ ﻣﺪﯾﺮان ارﺷﺪ ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎی ﻧﻮآور ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽﺷﻮد. ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎی ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ از ﻃﺮﯾﻖ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻت و ﺧﺪﻣﺎت ﺟﺪﯾﺪ، ﺑﺮای ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺧﻮد اﯾﺠﺎد ارزش ﻧﻤﻮده و ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ از اﯾﻦ ﻃﺮﯾﻖ ﺳﻮد ﮐﺴﺐ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﻫﺪف از اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺑﺮ ﺑﺎﻧﮑﺪاری اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮏ ﺑﻮده اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﭘﮋوﻫﺶ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﺪﯾﺮان ﺑﺎﻧﮏﻫﺎی ﺷﻬﺮ اراک ﺑﻮده ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﺎ 300 ﻧﻔﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﮔﺮدآوری دادهﻫﺎی ﭘﮋوﻫﺶ از ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ راﯾﻨﺮی) 2011 (، واﻧﺠﻮﻫﯽ) 2014 (و ﻣﺎﮔﻮﺗﻮ و ﻫﻤﮑﺎران) 2011 (اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺟﻬﺖ اﻓﺰاﯾﺶ رواﯾﯽ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ از ﻧﻘﻄﻪ ﻧﻈﺮات اﺳﺎﺗﯿﺪ ﻣﺘﺨﺼﺺ اﯾﻦ رﺷﺘﻪ ﺑﻬﺮهﻣﻨﺪ ﮔﺮدﯾﺪ. از روش آﻟﻔﺎی ﮐﺮوﻧﺒﺎخ ﺟﻬﺖ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ اﺳﺘﻔﺎده ﮔﺮدﯾﺪ؛ ﮐﻪ ﻣﻘﺎدﯾﺮ آن ﺑﺮای ﺳﺎزﮔﺎری و اﻧﻌﻄﺎفﭘﺬﯾﺮی 0/803، ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺗﻐﯿﯿﺮ 0/797، ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺗﻐﯿﯿﺮ 0/817، ﺑﺎﻧﮑﺪاری اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮏ 0/806 ﺑﺪﺳﺖ آﻣﺪه اﺳﺖ. در اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ، ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ دادهﻫﺎ از ﻃﺮﯾﻖ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﺴﯿﺮ و ﻣﺪل ﻣﻌﺎدﻻت ﺳﺎﺧﺘﺎری و ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻧﺮماﻓﺰار ﻟﯿﺰرل اﻧﺠﺎم ﺷﺪه اﺳﺖ. ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺣﺎﮐﯽ از آن ﺑﻮده اﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﺎزﮔﺎری و اﻧﻌﻄﺎفﭘﺬﯾﺮی، ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺗﻐﯿﯿﺮ و ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺑﺮ ﺑﺎﻧﮑﺪاری اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮏ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﻌﻨﺎداری دارد.
ملخص الجهاز:
از این رو نیاز به مدرنسازی تجهیزات، اتخاذ آخرین فناوری اطلاعات، توسعه منابع انسانی، بهبود مداوم سبکهای مدیریتی، ایجاد خدمات کارآمد و کم هزینه و نوآورانه و ارائه خدماتی که از رقبا متفاوت باشد دارد تا از این طریق بتواند وفاداری مشتری را به دست آورد؛ که برای دستیابی و حفظ مزیت رقابتی و بهبود عملکرد سازمان، مدیران تغییر باید عوامل موثر بر اجرای راهبرد رقابتی را مورد بررسی قرار دهند (ماگوتو و همکاران،2011).
برای بررسی نوع تاثیر به ضریب استاندارد مدل استناد می شود که بر این اساس با توجه به اینکه ضریب بدست آمده برابر با (33/0) و مثبت بوده نشان می دهد که سازگاری و انعطافپذیری تاثیر مثبتی بر بانکداری الکترونیک داشته است.
همچنین با توجه به اینکه ضریب استاندارد بدست آمده مدل برابر با (57/0) و مثبت بوده نشان می دهد که قابلیت مدیریت تغییر تاثیر مثبتی بر بانکداری الکترونیک داشته است.
برای بررسی نوع تاثیر به ضریب استاندارد مدل استناد می شود که بر این اساس با توجه به اینکه ضریب بدست آمده برابر با (33/0) و مثبت بوده نشان می دهد که فرهنگ تغییر تاثیر مثبتی بر بانکداری الکترونیک داشته است.
"Influence of Capacity for Change on Electronic Commerce Strategy as Adopted by Commercial Banks in Kenya", International Journal of Innovative Research and Development, 7:pp.
"Influence of Capacity for Change on Electronic Commerce Strategy as Adopted by Commercial Banks in Kenya", International Journal of Innovative Research and Development, 7:pp.