خلاصة:
اکثر مشارکتهای نظری در مدیریت استراتژیک به جای معرفی پارادایمهای جدید "نظریه بزرگ "، نظریههای پذیرفته شده را به شیوههای جدید و جالب؛ گسترش داده، شفاف میسازند و یا به کار میگیرند. در اینجا ما دستورالعملی جهت چگونگی ایجاد این نوع مشارکتهای نظری ارائه میدهیم. نظریه معمولا با یک سوال تحقیق مبتنی بر پدیده مورد علاقه، تغییرات یا محدودیتهای نظریه موجود یا خلاقیت فکری آغاز میشود. علاوه بر سوال تحقیق، جوانب تخصصی تر دیگری از نظریه وجود دارد که میتوان مشارکتها را در مورد آنها اعمال کرد: روش نظریه پردازی، سطح تحلیل، درک پدیده اصلی، سازوکارهای علی، ساختارها و متغیرها و شرایط مرزی از جمله این جنبهها میباشند. این جوانب نظریه، مجموعهای از نتایج را در قالب توضیحات، پیش بینیها یا دستورالعملها ایجاد میکنند. مقالات در این موضوع ویژه از مجله مدیریت استراتژیک، با استفاده از چارچوب ارائه شده ما به عنوان نمونههای این رویکرد به تدوین مشارکتهای نظری تفسیر شده است.
Rather than introducing radical new “grand theory” paradigms, most theory contributions in strategic management extend, clarify, or apply received theories in new and interesting ways. Here we offer a guide on how to make these kinds of contributions to theory. Theory usually begins with a research question, which can come from the phenomenon of interest, variations/limitations of existing theory, or intellectual creativity. Along with the question, there are a number of more craftsmanship-level aspects of a theory where contributions can be made: the mode of theorizing, the level of analysis, an understanding of the underlying phenomenon, causal mechanisms, constructs and variables, and boundary conditions. These aspects of the theory lead to a set of outcomes in the form of explanations, predictions, or prescriptions. The articles in this special issue are interpreted through our framework as illustrations of this approach to making theory contributions.