ملخص الجهاز:
واژهی حسنک در فرهنگ بچههای ایران نیز واژهای مشهور و بین نسلی است که به نام او قصهها و اشعار زیادی منتشر شده و بچهها همه با این کلمه آشنا هستند.
این بار نقش پسرکی مهربان که جادوگری پدر و مادرش را به سنگ تبدیل نموده و او ناگزیر با پدربزرگ و مادربزرگ خود زندگی میکند، به حسنک داده شده است.
نام کارگردان آشنا نیست و فعالیت چندانی قبل و بعد از این فیلم از او دیده نشده است.
فضای این فیلم شاد و سرگرم کننده است و تماشاچی را به دنبال خود میکشد.
5- شرم؛ محصول سیمای جمهوری اسلامی ایران، فیلمنامهنویس: (بر اساس داستان قصههای مجید نوشتهی هوشنگ مرادی کرمانی)، کارگردان: کیومرث پوراحمد.
آمادگی و تربیت بچه و هدایت وی میتواند آموزنده و تجربهای برای آینده در مصاف با مشکلات پیچیده زندگی بزرگسالی باشد که البته این بخش معمولاً در آثار پوراحمد غایب است.
6- صبح روز بعد؛ محصول سیمای جمهوری اسلامی ایران، فیلمنامهنویس (بر اساس داستان قصههای مجید اثر هوشنگ مرادی کرمانی)، کارگردان: کیومرث پوراحمد.
ضعف کودک و نوجوان در موادی از دروس دستمایه کارگردان برای خلق فضای پر استرس کودکانه در مواجهه با مشکلات زندگی شده است.
یکی از افراد گروه عازم خروج از کشور مأمور نفوذی دولت ایران است که در زمان مناسب عملیات لازم را برای دستگیری باند مواد و گروه ضدانقلاب انجام میدهد.
همانطور که ملاحظه میشود، تنوع ژانرها در سال 71 قابل توجه است و فیلمهای حادثهای در این میان جایگاه ویژهای را به خود اختصاص دادهاند.