ملخص الجهاز:
"4-دوگانهسوز کردن خودروهای دارای سن بالا که از ابتدا بر مبنای گازطبیعی طراحی نشدهاند و در بدنه و شاسی آنها نیز پیشبینی لازم برای وزن سیلندر CNG نشده است با مشکلات بیشتری مواجه هستند و بدلیل اینکه این کار بصورت کارگاهی صورت میپذیرد میزان آسیبپذیری آنها نسبت به خودروهائی که در کارخانه گازسوز میشوند بیشتر است و ممکن است منجر به افزایش استهلاک موتور، استهلاک لاستیکها،استهلاک سیستم ترمز و نیز به هم خوردن ثقل اتومبیل،استهلاک بیشتر سیستم تعلیق و افزایش تعداد دفعات تعمیر و طبعا افزایش هزینه تعمیرات اینگونه خودروها شود.
5-استفاده از سوخت گاز خصوصا در خودروهای دوگانهسوز که موتور آنها بر مبنای سوختهای مایع طراحی شده است،خودرو را از نظر شتاب و کشش دچار مشکل میکند بررسیها نشان میدهد که قدرت موتور اتومبیلهای گازسوز کمتر از بنزینسوز است4خصوصا اینکه بسیاری از شهرهای ایران کوهپایه هشتند و خودروهای گازسوز در شیبهای تند دچار مشکل میشوند و باید بلافاصله به سوخت مایع تغییر وضعیت دهند این مسأله باعث میشود که این خودروها اغلب مجبور باشند که هر دو سوخت را ذخیره نمایند که این نیز وزن اتومبیل را بالا برده و به نوبه خود محدودیتهائی را بوجود میآورد.
8-البته آلایندههای گاز به عنوان سوخت وسائل نقلیه کمتر از آلایندههای بنزین و گازوئیل هستند و عدد اکتان CNG نیز بهتر از بنزین است5اما باید توجه داشت که بحث کاهش آلایندهها از طریق شیفتکردن از بنزین به گازطبیعی میتواند برای کشورهائی مهم باشد که به بهترین استانداردهای سوختهای مایع(فرآوردههای میان تقطیر) دست یافتهاند و اینک میخواهند وارد سطح مطلوبتری از کاهش آلایندهها شوند،اما برای کشوری مانند ایران که بخش قابل توجهی از ناوگان آن کهنه و فرسوده است و اتومبیلها و فرآوردههای آن با استانداردهای بینالمللی فاصله زیادی دارند،بحث محیط زیست و کاهش آلایندهها نمیتواند تنها توجیه کافی برای رویآوری به این سوخت باشد."