خلاصة:
زمینه: امروزه، ضرورت حکومت اصل اخلاقی حسن نیت بر آثار حقوقی فضای مجازی نظیر اینترنت، اینستاگرام، تلگرام، یوتیوپ، واتس آپ و ... احساس می شود. زیرا، مشکلات عدیده ناشی از آثار حقوقی مذکور، روابط اشخاص را مبهم و مناقشه بر انگیز نموده اند. به گونه ای که ارائه مدل نوینی از کاربرد اخلاق در فضای مجازی را می طلبد. در این راستا، کاربرد قانونی حسن نیت اخلاقی در مصادیق آثار حقوقی فضای مجازی، بررسی می گردد.
نتیجه گیری: شبکه های گسترده مجازی باید نمایشگر جنبه های گوناگون از اخلاق زیبا مبتنی بر قاعده حسن نیت باشند. در چنین فضایی حق و قوانین احقاق آن برای امنیت و بر پایی اخلاق در گستره جهانی، متکثر و وسیع الطیف تر از قوانین کلاسیک سنتی می باشند. نظریه کاربرد حسن نیت در زیبا سازی فرهنگ فضای مجازی، مبتنی بر لزوم رعایت روح زیبای اخلاقی در تعهدات، مسئولیت ها، حمایت ها و حفاظت های ویژه می باشد. این نظریه، درک ما را از چالش های آثار حقوقی فضای مجازی با سنتی افزایش داده و تعارضات را بر طرف می نماید.
Background: Today, the imperative of the rule of ethics is goodwill on the legal effects of cyberspace such as the Internet, Instagram, Telegram, YouTube, WhatsApp, and so on. Because, the many problems caused by these legal acts have made the relations of individuals vague and controversial. It requires the introduction of a new model of the application of ethics in cyberspace. In this way, the use of the legal good faith ethics in legal examples of cyberspace is examined.
Conclusion: Wide virtual networks should display a variety of aspects of good ethics based on good faith. In such a space, the laws and regulations for securing and upholding morality in a global, diverse and broader range of traditional classical laws are. The notion of good faith in the creation of cyberspace culture is based on the need to observe the ethical spirit of obligations, responsibilities, protections and special protection. This theory fosters our understanding of the challenges of traditional cyber legal effects and overcomes conflicts.