خلاصة:
هدف کلی از انجام این پژوهش، طراحی رابطة میان چیرهدستی سازمانی و عملکرد توسعة محصول جدید با نقش میانجی ماژولاریتی محصول در شرکتهای تولیدکنندة تجهیزات بدنسازی بود. پژوهش حاضر ازنظر هدف، کاربردی بود که درزمرة پژوهشهای توصیفی پیمایشی قرار میگیرد. ازنظر فلسفه، این مطالعه یک پژوهش قیاسی است که برمبنای پارادایم اثباتگرایی انجام شده است. ازنظر شاخص زمانی، پژوهش حاضر از پژوهشهای مقطعی بهشمار میآید. جامعة آماری پژوهش مدیران ارشد و کارمندان کارخانجات و شرکتهای تولیدی تجهیزات بدنسازی کشور در سال 1397 به تعداد 147 نفر بودند. برای نمونهگیری از روش تمامشماری استفاده شده است. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامههای چیرهدستی سازمانی هوآنگ و لی (2017)، ماژولاریتی محصول یاژیائو و همکاران (2018) و عملکرد توسعة محصول جدید چنگ و کروم ویده (2018) استفاده شده است. پایایی پرسشنامهها با روش آلفای کرونباخ تأیید شد و برای تحلیل دادههای پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار پی.ال.اس. استفاده شد. نتایج نشان داد که چیرهدستی سازمانی تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد توسعة محصول جدید داشت و ماژولاریتی محصول بهعنوان متغیر میانجی در رابطه با چیرهدستی سازمانی و عملکرد توسعة محصول جدید عمل کرد.
The primary purpose of this research is to determine the relationship between organizational ambidexterity and new product development performance with the mediating role of Product modularity in firms manufacturing bodybuilding equipment. In terms of purpose, the present study is an applied descriptive-exploratory research. In term of philosophy, it is based on the deductive research and positivism paradigm. The statistical population of the research is 147 senior managers and employees of factories and companies manufacturing bodybuilding equipment in the country. A total number method has been used for sampling. In order to measure the variables of the research, Huang and Li’s organizational ambidexterity questionnaire (2017), Yuxiao et al’s Product modularity (2018) and the new product development of Cheng and Krumwiede's (2018) have been used. The reliability of the questionnaires was confirmed by Cronbach's alpha and for data analysis, structural equation modeling and PLS software were used. The findings show that organizational ambidexterity has a positive and significant effect on new product development and Product modularity acts as a mediator variable in relation to organizational ambidexterity and new product development.
ملخص الجهاز:
مقاله پژوهشي طراحي مدل ارتباطي چيره دستي سازماني و عملکرد توسعۀ محصول جديد با نقش ميانجي ماژولاريتي محصول در شرکت هاي توليدکنندة تجهيزات بدن سازي 3 فريبرز فتحي چگني١، رضا سپهوند٢، اميرهوشنگ نظرپوري ١.
دانشيار مديريت ، دانشگاه لرستان تاريخ دريافت : ١٣٩٨/٠١/٠٧ تاريخ پذيرش : ١٣٩٨/٠٩/٠٣ چکيده هدف کلي از انجام اين پژوهش ، طراحي رابطۀ ميان چيره دستي سازماني و عملکرد توسعۀ محصول جديد با نقش ميانجي ماژولاريتي محصول در شرکت هاي توليدکنندة تجهيزات بدن سازي بود.
براي سنجش متغيرهاي پژوهش از پرسش نامه هاي چيره دستي سازماني هوآنگ و لي (٢٠١٧)، ماژولاريتي محصول ياژيائو و همکاران (٢٠١٨) و عملکرد توسعۀ محصول جديد چنگ و کروم ويده (٢٠١٨) استفاده شده است .
Yuxiao, Baofeng, Min, Bill & Xiande 3.
Maren, Raassensa, Borghband & Nijssen 3.
Burgess, Strauss, Currie & Wood 5.
Wetzels, Schroder & Van Oppen براي بررسي ميانجيبودن ماژولاريتي محصول ميان متغير چيره دستي سازماني و عملکرد توسعۀ محصول جديد، از آزمون سوبل ١ استفاده ميکنيم .
Hayes & Scharkow بحث و نتيجه گيري پژوهش حاضر با هدف بررسي اثر چيره دستي سازماني بر عملکرد توسعۀ محصول جديد با نقش ميانجي ماژولاريتي محصول ، در شرکت هاي توليدکنندة تجهيزات بدن سازي انجام شد.
Modularity and the impact on new product development time performance: Investigating the moderating effects of supplier involvement and interfunctional integration.
طراحي مدل ارتباطي چيره دستي سازماني و عملکرد توسعۀ محصول جديد با نقش ميانجي ماژولاريتي محصول در شرکت هاي توليدکنندة تجهيزات بدن سازي.