خلاصة:
از چالشهای مهم کسب وکارهای خرد، عدم توان فروش محصولات در بازار و از چالشهای مهم کسب وکارهای بزرگ، عدم توان تامینمنابعمالی شبکه کسب وکارهای خرد است. یکی از راهبردهای حل چالشهای بازار کسب وکارهای خرد و تامین منابعمالی شرکتهای بزرگ، استفاده از ظرفیت سازمانهای میانجی توسعهدهنده کارآفرینی میباشد. این تحقیق بر مبنای هدف کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات، کیفی و با روش موردکاوی طولانی مدت به شکل محققزیسته، بصورت تمامشماری به بررسی 32 همکاری کسب وکارهای خرد و شرکتهای بزرگ دارای بازار با میانجیگری سازمان (صندوق کارآفرینیامید) از سال 1393 تا 1398 پرداخته است. روش گردآوری داده، مصاحبه نیم ساختاریافته و بررسی تفاهمنامهها و مکاتبات بوده و برای تجزیه تحلیل دادهها، پس از اشباع نظری، با روش کدگذاری کدهای استخراج شده خرد مقولات(مقوله سطح 3) مقولات میانی(مقوله سطح 2) و مقولات اصلی (مقوله سطح 1) در راستای شکلدهی همکاری پایدار کسب وکارهای خرد با شرکتهای بزرگ دارای بازار شناسایی شدند. یافتههای تحقیق نشان میدهد الگوی جدید همکاری پایدار کسب وکارهای خرد با شرکتهای بزرگ دارای بازار دارای مولفههای(طرحهای استراتژیک،اعتبارسنجی، مدل واستراتژی، الزامات شرکت بزرگ، الزامات سازمان میانجی، پایش و مانیتورینگ، امکانسنجی توسعه مجدد) بوده و در رفع چالشهای بازار کسب وکارهای خرد و تامینمنابعمالی شرکتهای بزرگ موثر و کاربردی بوده است.
One of the major challenges for micro-businesses is the inability to sell products in the market, and one of the major challenges for (large-enterprises) is the inability to fund micro-business network. One of the strategies to tackle the challenges of the micro-businesses market and corporates (large corporations) funding is to utilize the capacity of entrepreneurship development intermediary organizations. This research, based on an applied purpose and in terms of data gathering, qualitatively and with a long-term case study in the form of a living researcher, complete enumeration, has surveyed 32 cooperation between micro-business and large companies with markets, mediated by the organization (Omid Entrepreneurship Fund) from 1393 to 1398. The method of data collection was semi-structured interviews and a review of agreements and correspondence, and for data analysis, after theoretical saturation, by coding the extracted codes of micro categories (level 3 category), middle categories (level 2 category), and main categories (level 1 category), Identified in order to establish sustainable cooperation between micro-businesses and corporates with markets. The research findings show that the new model of sustainable cooperation between micro-businesses with large corporations with markets has components (strategic plans, validation, model and strategy, corporate requirements, intermediary organization requirements, monitoring, and feasibility of redevelopment) and has been effective in addressing the challenges of the micro-business and corporate (or large corporations) funding.
ملخص الجهاز:
همچنين مطالعات داخلي حاکي از آنست که سازمانهاي ميانجي نقش موثري در قابليت سازي و ايجاد ظرفيت جذب در بنگاهها را ايفا ميکنند (بحريني وهمکاران، ١٣٩٧) اما همکاريها در ايران کفايت نداشته و بايد موضوعاتي از جمله محيط نهادي همکاري نيز مورد بررسي قرار گيرد (الياسي و همکاران،١٣٩٠) بنابراين به نظر ميرسد که سازمانهاي ميانجي، فعاليت ها و کارکردهاي دارند، که بر نظام همکاري تاثيرگذار است ، اما تاکنون تلاشي در جهت پيونددادن سازمان ميانجي با شرکت هاي بزرگ داراي بازار و کسب وکارهاي خرد غيرفناورانه در کشور ايران انجام نشده است ، از اينرو در تحقيق حاضر سعي شده به اين سوال پاسخ داده شود که الگوي جديد توسعه پايدار کسب وکارهاي خرد با استفاده از ظرفيت بازار شرکت هاي بزرگ با ميانجيگري صندوق کارآفريني اميد چگونه ميباشد؟ در راستاي پاسخگويي به اين سوال در ابتدا با مرور متون موجود در حوزه نظام همکاري، به احصاء فرايندهاي همکاري سازمان ميانجي(صندوق کارآفريني اميد) با شرکت هاي بزرگ داراي بازار در راستاي توسعه کسب وکارهاي خرد پرداخته و در پايان با تحليل يافته هاي حاصله به جمع بندي و ارائه پيشنهادات پرداخته شده است .
همچنين کوهلر (٢٠١٦)٠ا١هداف 4 - Yang & Aldrich 5 - Smilor 6 - Gruber, MacMillan & Thompson 7 - Ambos & Birkinshaw 8 - Goldstein A.
The Startup Factories: The rise of accelerator programmes to support new technology ventures.