خلاصة:
تحقیقات اخیر حاکی از تغییر و تحولاتی پیرامون نظریه فعالیت متخاطب در عرصه
رسانههای اجتماعی است. این تحولات به جای صرف تماشای تبلیغات توسط
مخاطب» بیان میدارد که کاربران شبکههای اجتماعی دادههایی راتولید میکنند که
این مقاله آنالیزی تکمیلی از فعالیت مخاطبان در شبکههای اجتماعی با تاکید بر
مطالعه موردی استوری حمایتی فیسپو ک ارائه میدهد.استوریهای حمایتیهمان
تبلیغاتی هستند که به صورت طبیعی در ارتباطات کاربران فیسبوک رخ میدهند.
استدلال من این است که ارزش تولید شده توسط کاربران بر دو مبنا استوار است:
۱ شخصیت (خویشتن) کاربرانی که به عنوان «نماد مشهور» برای تبلیغات یک
برند بسیج شدهاند.
۳۲ساختار و استحکام شبکههاء یا کانالهای رسانهای که تبلیغات از طریق آنان منتشر
میگردند. چنین بررسیهایی نشان میدهد که مخاطب در امتداد سلسله ارزشی
رسانههای اجتماعی در سه مرحله درگیر است: مصرفء تولید و بازاریابی؛ به عبارت
دیگرء ارزش گذاری در رسانههای اجتماعی نیز از طریق فعالیت مخاطب به عنوان
یک بازاریاب اتفاق افتاده است که شامل ساخت و نگهداری کانالهای ارتباطی
هدف و بسیج افراد برای تبلیغ برندها است. این مقاله به مقایسهای بین رسانههای
«جمعی»و رسانههای «اجتماعی»اشاره می کند؛ این مقایسه درباره هماهنگیبین
فعالیت مخاطب و تبلیغات به صورت نظری و تجربی صورت گرفته است.