خلاصة:
هدف اصلی پژوهش بررسی تأثیر مدارس تیزهوشان بر آینده تحصیلی دانش آموزان میباشد، ابزار جمعآوری اطلاعات، مشاهده کتابخانهای مدارک موجود و در دسترس بوده و جامعه آماری موردمطالعه 409 نفر بوده است؛ که از هر دو گروه دانش آموزان عادی و تیزهوش به روش نمونهگیری تصادفی و در دسترس تعداد 197 نمونه انتخاب گردیده است و برای پاسخ به سؤال اول از روش توصیفی استفادهشده است. در پاسخ به سوا لات فرعی دوم و سوم و چهارم از آزمون t مستقل استفادهشده است. نتایج حاکی از آن است که امکان ادامه تحصیل دانش آموزان تیزهوش در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشآموزانی که در مدارس عادی درسخوانده بودند درصد بیشتری قبولی داشتهاند. همچنین تفاوت معنیداری در معدل این دو گروه دانشآموز وجود ندارد. در مدارس دخترانه و پسرانه هم بهصورت جداگانه مدارس دانش آموزان تیزهوشان دارای معدل برابر با دانش آموزان مدارس عادی هستند. درنتیجه تحصیل در مدارس تیزهوشان و عادی دانش آموزان تفاوت معنیداری در معدل دانشجویی آنان ایجاد نمیکند. این مسئله ایجاب میکند تا بیشتر به مسئله بررسی عوامل قوت و ضعف در پرورش مؤثر دانش آموزان در مدارس تیزهوشان جهت موفقیت بر آینده تحصیلی آنان بپردازند.
Study is effect of NODET School on the Students’ Academic Future. To collect information, see the documents library is available and accessible, And the statistical population of 409 people. That both normal and gifted students and accessible to random sampling,197 samples have been selected and to answer the first question of the descriptive method is used. In answer to Secondary questions second, third and fourth independent t-test was used. The results indicate the possibility of gifted students continuing their education at the undergraduate, graduate and doctoral students who educated ordinary schools had a higher percentage are acceptable. Also significant difference in GPA of the two groups of students does not exist. in schools, boys and girls both are individually gifted students have a GPA equal to students in normal schools. As a result, schooling in regular and gifted schools students does not make significant difference in their grade point average. The issue will require so the more evaluate problem strengths and weaknesses factors in education of gifted students for pay success on their academic future.
ملخص الجهاز:
نتایج حاکی از آن است که امکان ادامه تحصیل دانش آموزان تیزهوش در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشآموزانی که در مدارس عادی درسخوانده بودند درصد بیشتری قبولی داشتهاند.
درنتیجه تحصیل در مدارس تیزهوشان و عادی دانش آموزان تفاوت معنیداری در معدل دانشجویی آنان ایجاد نمیکند.
این مسئله ایجاب میکند تا بیشتر به مسئله بررسی عوامل قوت و ضعف در پرورش مؤثر دانش آموزان در مدارس تیزهوشان جهت موفقیت بر آینده تحصیلی آنان بپردازند.
4 در این سطح معناداری تنها خطای آزمایش است لذا میانگین معدل نمرات دانشجویانی که در مدارس تیزهوشان درسخوانده بودند، برابر معدل دانشجویانی که در مدارس عادی درسخواندهاند، میباشد.
لذا فرض عدم تفاوت گروهها را نمیتوان رد کرد؛ یعنی تحصیل در مدارس تیزهوشان و عادی دانش آموزان دختر تفاوت معنیداری در معدل دانشجویی آنان ایجاد نمیکند.
05 کوچکتر میباشد، بنابراین فرض صفر مبنی بر عدم تفاوت بین گروهها را نمیتوان رد کرد؛ یعنی تحصیل در مدارس تیزهوشان و عادی دانش آموزان پسر تفاوت معنیداری در معدل دانشجویی آنان ایجاد نمیکند.
همچنین میانگین معدل نمرات دانشجویانی که در مدارس تیزهوشان درسخوانده بودند، برابر معدل دانشجویانی که در مدارس عادی درسخواندهاند، میباشد؛ بنابراین تحصیل در مدارس تیز هوشان و عادی دانش آموزان پسر تفاوت معنیداری در معدل دانشجویی آنان ایجاد نمیکند.
ازآنجاییکه در بررسیهای این پژوهش مشخص شد تحصیل در مدارس تیزهوشان و عادی دانش آموزان پسر تفاوت معنیداری در معدل دانشجویی آنان ایجاد نمیکند.