خلاصة:
امروز رشد انتظارات از دانشگاهها منجر به شکلگیری دانشگاههایی شده است که بطور مستمر با محیط پیرامون خود در ارتباط میباشند و سعی میکنند تا انتظارات ذینفعان خود را درک و پاسخ دهند. هدف ازاین پژوهش تحلیل سرفصل دروس دکتری مدیریت ورزشی براساس الگوی ذهنی اساتید بود. پژوهش حاضر بر اساس هدف، از نوع کاربردی، به لحاظ ماهیت توصیفی - اکتشافی و به دلیل کاربرد روش شناسی کیو، از نوع پژوهشهای آمیخته میباشد. جامعۀ پژوهش شامل 20 نفر اساتید مدیریت ورزشی با مرتبۀ استاد تمامی و دانشیار بودند که بصورت نمونۀ در دسترس بود. برای انجام این پژوهش از نمودار کیو با توزیع شبه نرمال با توزیع اجباری استفاده شده است. دادههای مرتب سازی شده مشارکت کنندگان در نرم افزار اس پی اس اس وارد شد تا به کمک تحلیل عاملی کیو ذهنیتهای مختلف مشارکت کنندگان شناسایی شود. بر پایه یافتههای پژوهش، 3 الگوی ذهنی متمایز رویکردحل مساله، رویکرد راهبردی ورویکرد کاربرد دانش شناسایی شد.
Today, the growing expectations of universities have led to the formation of universities that are constantly
communicating with the environment around them and trying to understand and respond to the expectations of
their stakeholders. The purpose of this study was to analyze the headings of doctoral courses in sport
management based on teachers' mental model. The purpose of this research is applied, in terms of descriptiveexploratory
nature and due to application of Qualitative methodology, it is a mixed research. The study
population consisted of 20 full-time professors of sport management who were available as a sample. To do this
research, a quasi-normal distribution graph with forced distribution was used. The participants 'sorted data were
entered into the SPSS software to identify the participants' different mentalities through factor analysis. Based on
the findings of the study, three distinct mental models of problem solving approach, strategic approach and
knowledge application approach were identified.
ملخص الجهاز:
با توجه به مدل فوق، تحقیق حاضر قصد دارد به بررسی سوالات زیر در سرفصل دروس دکترای مدیریت ورزشی ایران بپردازد: سوال شماره 1: آیاکسانی که درآموزش عالی موفق به گرفتن مدرک می شوند مهارت های موردنیاز برای کارآمد بودن در جامعه را دارا هستند؟ سوال شماره 2: مربیان و اساتید نیز با سوالاتی از این قبیل مواجهند که دانشجویان درطول مدتی که در دانشگاه هستند، چه چیزهایی را و چگونه باید یاد بگیرند؟ و آیا دانشجویان به نتایج مورد نیاز دست یافته اند یا خیر؟ 4- روش تحقیق در پژوهش حاضر برای شناسایی ذهنیت افراد در کیفی سازی محتوی برنامه درسی در نظام آموزش عالی از روش شناسی کیو استفاده شده است که روشی ترکیبی است و دربرگیرنده دو نوع آمارتوصیفی و تحلیلی است.
گزاره ها و امتیازهای آن برای عامل شماره سه (به تصویر صفحه رجوع شود) 6- بحث و نتیجهگیری در این پژوهش تلاش گردید تا ذهنیت متخصصان برنامه درسی با توجه به تجربیات مختلف آن ها درباره سرفصل دروس دکتری مدیریت ورزشی مورد شناسایی قرار گیرد.
The role of the syllabus and contents of physical education courses in the graduates' entrepreneurship, Sport Management Quarterly, 1, 203-223.
Qualitative Assessment of Physical Education Education of Payame Noor University, Journal of Sport Management Studies, 33, 163-177.
Graduation Graduate Curriculum Evaluation of Physical Education, Sport Management Quarterly, 31, 49-70.
Shakurzadeh, Reza (Winter 2014) , Qualitative study of curriculum for graduate students in educational planning group.
The purpose of this study was to analyze the headings of doctoral courses in sport management based on teachers' mental model.