ملخص الجهاز:
"اگرچه شیوه تکثیر چاپ سیلک بود که حسین اطروشی با مهرمندی ویژهاش بر روی مقوای کرافت زد اما تصویرسازی آن با شیوه monoprint یا تک چاپ به سامان رسید که پس از مختصری توضیح درباره اثر به آن میپردازیم: عنوان«نگره و نگاره»را مثل نمایشگاههای دیگرم:«چهرچکامه»و«خروش و خموش» از واژههای فارسی و دو کلمهای بهره بردم که چون نمایشگاه تصویرسازی بود از نگره به معنی بینش و تصور و نظر کردن و نگاره به معنی نقش و شکل استفاده کردم و تصویری هم که برای آن ساختم جامع این دو واژه بود:چشم را برای نگره و پرنده را برای نگاره بکار بردم.
پس از چند پیش طرح برای تصویرسازی این پوستر چون نمایشگاه تصویرسازی بود، لازم بود از تصویرسازی در پوستر استفاده کنم و ضمنا آن روزها گرایش به تصویر بیش از نوشته بود-از ترکیبهای متفاوت ترکیب نهایی را برگزیدم و با شیوه تک چاپ و با بافتی که از جلد دفترچههای (به تصویر صفحه مراجعه شود) (شکل 6) قدیمی یافته بودم اجرای نهایی حاصل شد.
پس از اینکه موضوع را برای فروشنده مطرح کردم و گفتم که یکی از آنها را فقط برای (به تصویر صفحه مراجعه شود) علی خورشیدپور،متولد 1342،شیراز مدیر هنری آتلیه شخصی،مدرس کارشناسی ارشد تصویرسازی دانشگاه هنر عضو هیئت داوران اعطای دیپلم کارشناسی ارشد دانشگاه هنر هجدهمین نمایشگاه دو سالانه بینالمللی آثار طراحان گرافیک ایران،1368تا1380 فریاد ایرانی،نمایشگاه طراحان گرافیک ایران در شومون،فرانسه،1382 جایزه نخست و دپیلم افتخار در اولین نمایشگاه دو سالانه آثار تصویرگران کتاب کودک،تهران 1368 جایزه ویپه هیئت داوران در سومین نمایشگاه دو سالانه آثار طراحان گرافیک ایران،1371 جایزه دوم طراحی روی جلد در هفتمین نمایشگاه دو سالانه آثار طراحان گرافیک ایران،1380 (به تصویر صفحه مراجعه شود) چند روز برای عکاسی میخواهم راضی شد که در مقابل دریافت مبلغی،یکی از آنها را به مدت چند روز امانت دهد."