خلاصة:
آنچه در سند تحول بنیادین آموزشوپرورش در چندین جا مورد تاکید قرار گرفته، دستیابی نوآموزان و دانشآموزان به مراتبی از حیات طیبه و برقراری جامعه عدل مهدوی است.بنابراین، آشنایی با امام زمان(عج) از تاکیدات برنامههای درسی ملی میباشد و مناسب و ضروری است که در سنین پایین که شخصیت بچهها شکل میگیرد، آشنایی با امام عصر(عج) در آنها نهادینه شود. بدیهی است اگر این آشنایی با روشها و در قالبهای متنوع و غیرمستقیم انجام گیرد، تاثیر بهتری خواهد داشت.
ملخص الجهاز:
نقش تمثیل و تشبیه در تربیت کودکان / مدیر واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم / محمد یوسفیان ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ فایلهای مرتبط آنچه در سند تحول بنیادین آموزشوپرورش در چندین جا مورد تأکید قرار گرفته، دستیابی نوآموزان و دانشآموزان به مراتبی از حیات طیبه و برقراری جامعه عدل مهدوی است.
کاربردهای تمثیل وتشبیه اگر والدین و مربیان اراده دلربایی از نونهالان خود و تأثیرگذاری در ذهن و قلب آنها را دارند، حتماً باید گفتارشان در نهایت زیبایی و آراستگی باشد و بهرهمندی از تمثیل و تشبیه یکی از اثربخشترین راهکارها برای دستیابی به این هدف است.
مربی بزرگوار با ذوق و خلاقیت خود میتواند خورشید این داستان را به وجود امام زمان(عج) تشبیه کند.
3. سلام به خورشید یکی از پرسشهای ذهنی بچهها و حتی بزرگترها این است که چگونه هر کجا باشیم امام زمان(عج) ما را میبیند و میتوانیم با ایشان ارتباط قلبی داشته باشیم.
همچنین، مربیان محترم و اولیای گرامی میتوانند برای آشنایی بیشتر با اینگونه تمثیلات به منابع مورد استفاده در این نوشتار مراجعه کنند.