ملخص الجهاز:
خداوند در آیه نخست سوره قلم به آن سوگند میخورد که این خود بیانگر عظمت قلم در میان ابزارهای بیانی و تبلیغی و اطلاعرسانی است.
امیرمومنان علی؟ع؟ آن را از ویژگیها و نشانههای خردمندان دانسته و میفرمایند: «عُقولُ الفُضَلاءِ فی أطرافِ أقلامَها؛ عقلهای برجستگان، در نوک قلمهای آنهاست»؛ آن حضرت حتی گاه نوشتار را برتر از فرستادگانی میداند که میخواهند پیامی را به مخاطبی برسانند.
» 1 امروزه استفاده از بعضی ابزارهای سنّتی تبلیغ دین همچنان از جاذبه لازم برای جذب مخاطب برخوردار است؛ اما رعایت دو نکته چهبسا بتواند ما را در نیل به هدف والای خود یعنی تبلیغ دین مبین اسلام یاری کند؛ در درجه اول تخصصی کردن تبلیغ برای هر یک ازگروهای مخاطب؛ کودک، نوجوان، دانشجو و...
با هدف پوشش افزونتر گروه مخاطب و استفاده از راهکارهای عملی برای جذب و هدایت افراد.
یکی از گروههای هدف معاونت تبلیغ و امور فرهنگی، مبلّغان و دانشآموزان مدارس امین هستند.
مرکز پژوهش های تبلیغی مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ ، برای تدوین محتوای تبلیغی متناسب با دانشآموزان مدارس امین اقدام به تهیه و تنظیم ماهنامه «سفیر امین» برای مبلّغین دانشآموزی در مدارس یا مساجد نموده است؛ تا ضمن تخصصی بودن برای دانشآموزان، قالبهای جدیدی را معرفی نماید.
ارائه محتوای مناسب دانشآموزی به مبلّغان مدارس امین بهویژه در راستای اجرای دقیق طرح تربیتی؛ 2.
آگاهیبخشی به مبلّغان نسبت به ویژگیها و نیازهای دانشآموزان و همافزائی علمی و تبلیغی میان مبلّغان مدارس امین و ایجاد گفتمان محتوایی و روشی در تبلیغ؛ غررالحکم و درر الکلم، ص 961.