خلاصة:
اکنون که بر اساس پیشینه زمان بندی سنتی تمام برنامه های کشور، سازمان برنامه و بودجه باید مقدمات برنامه هفتم توسعه را مبتنی بر وظایف قانونی خویش ، فراهم آورده باشد، به دلیل شرایط ویژه کشور، نگاه به برنامه توسعه هفتم را می توان در پرسش واردشدن به حیطه تنظیم یا انتخاب سناریو موقت جایگزین برای آن ، به گفتگوی داخلی آن و بحث و تعامل بیرونی تبدیل کرد تا تمهید هر تصمیم سازی و تصمیم گیری و گام های بعدی ، با دیدن واقعیات شرایط اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی کشور به انجام رسد. به این ترتیب ، سخن این گفتار بر پایه عنوان پرسش گونه برنامه هفتم توسعه ، چرایی )بود و نبود( و چگونگی ، شکل گرفته است .
ملخص الجهاز:
برنامه هفتم توسعه ، از چرایی تا چگونگی غلامرضا گرائی نژاد | استادیار دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس پیشین امور آموزش عالی ، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور اکنون که بر اساس پیشینه زمان بندی سنتی تمام برنامه های کشور، سازمان برنامه و بودجه باید مقدمات برنامه هفتم توسعه را مبتنی بر وظایف قانونی خویش ، فراهم آورده باشد، به دلیل شرایط ویژه کشور، نگاه به برنامه توسعه هفتم را می توان در پرسش واردشدن به حیطه تنظیم یا انتخاب سناریو موقت جایگزین برای آن ، به گفتگوی داخلی آن و بحث و تعامل بیرونی تبدیل کرد تا تمهید هر تصمیم سازی و تصمیم گیری و گام های بعدی ، با دیدن واقعیات شرایط اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی کشور به انجام رسد.
اکنون که بر اساس پیشینه زمان بندی سنتی تمام برنامه های کشور، سازمان برنامه و بودجه باید مقدمات برنامه هفتم توسعه را مبتنی بر وظایف قانونی خویش ، فراهم آورده باشد، ورای دیدگاه های مطرح شده بالا، به دلیل شرایط ویژه کشور، نگاه به برنامه توسعه هفتم را می توان در پرسش واردشدن به حیطه تنظیم یا انتخاب سناریو موقت جایگزین برای آن ، به گفتگوی داخلی آن و بحث و تعامل بیرونی تبدیل کرد تا تمهید هر تصمیم سازی و تصمیم گیری و گام های بعدی ، با دیدن واقعیات شرایط اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی کشور به انجام رسد.