خلاصة:
این تحقیق با هدف مطالعه روان شناختی تاثیر سیا ستهای آموز شی بهدا شتی والدین بر فرزندان با رویکرد تو سعه بهدا شت جن سیتی کودکان در سال 1911 انجام شده ا ست.روش این تحقیق ا سنادی و کتابخانه ای ا ست.آموزش جنسی برای کودکان و نوجوانان نقش مهمی در بهداشت جنسی، باروری و سلامت عمومی ایفا می کند. مدرسه و خانواده معمولا مسئولیت ارائه آموزش های جنسیتی را به صورت مشترک به عهده دارند، اما نتایج اغلب نامطلوب است. این مطالعه شواهدی در مورد اثربخشی هر دو برنامه های آموزش جنسی مدارس و والدین محور و عوامل تعیین کننده خانواده ها و اعضااای خانواده مرت ب با سااوابق صاالاحیت جنساای، رفتارهای خطرناک جنسی و بهدا شت جنسی در کودکان و نوجوانان را برر سی کرده ا ست. نتایج: تعدادی از جن ه ها و عوامل )به عنوان مثال، اجتماعی و اقت صادی، ژنتیکی، روان شناختی، آموز شی، تو سعه، درون فردی، بین فردی( وجود دارد که می تواند بر اثربخ شی / موفقیت یک برنامه آموزش جنسی والدین در رابطه با سلامت جنسی مطلوب فرزندان خود تاثیر بگذارد. از آنجا که آموزش جنسیتی به نظر می ر سد یک مفهوم چند بعدی باشد، ما در نظر می گیریم که باید روش های چند بعدی و بین رشته ای مشابه را در طراحی، اجرای و تفسیر نتایج برنامه های آموزش جنسی والدین مورد توجه قرار دهیم