خلاصة:
مقدمه
مطالعه بکارگیری آموزش مجازی در مسیر تحقق برابری جنسیتی در آموزش جهت تامین امنیت روانی زنان جامعه ایران می باشد.
روش
در این مقاله از پژوهش کیفی سود برده شده است رویکرد زمینه ای (برخاسته از داده ها) رویکرد منتخب از پژوهش کیفی در این مقاله است. جامعه آماری شامل اساتید و دانشجویان آموزشهای مجازی در ایران می باشد. نمونه گیری به صورت هدفمند تا رسیدن به حد اشباع صورت گرفته است.
یافته ها
رویکرد زمینه ای با کدگذاری در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری گزینشی (هسته ای) و در نهایت ارائه تئوری زمینه ای است.
نتیجه گیری
نتیجه گیری حاصل از تحقیق بیانگر این مطلب می باشد که آموزش مجازی در ایران نه تنها می تواند فرصتهای برابر آموزشی را برای زنان تامین کند بلکه می تواند از طریق فراهم سازی شرائط حذف بعد مکان و زمان و حذف مسافرتهای بین شهری، و توان بخشی زنان در زمینه مدیریت همزمان خانواده و آموزش در تامین و ارتقای امنیت روانی و رسیدن به فرصتهای برابر آموزشی آنها موثر باشد.
Introduction
The objective of this study is to apply virtual instruction in realization of gender equality in education and promotion of women's psychological security in Iran.
Method
Qualitative method along with grounded theory has been used. Rrsult &
Conclusion
The subjects are all teachers and students of virtual learning in Iran. Targeted sampling has been done to reach saturation. Grounded approach contains three levels of coding: open coding, axial coding, and selective coding and at last we have grounded theory. The result show that e-learning not only provides the equality of education for both genders but also helps to make the psychological security available for them through providing conditions like eliminating the distance as well as space, and helping in house management.
ملخص الجهاز:
The result show that e-learning not only provides the equality of education for both genders but also helps to make the psychological security available for them through providing conditions like eliminating the distance as well as space, and helping in house management.
در بیشتر جوامع انسانی جنسیت پدیده ای فرهنگی، اجتماعی مربوط به جنس محسوب می گردد و نابرابری جنسیتی عبارت از نابرابریهای زنان و مردان در داشتن امکانات موجود می باشد و نیز نابرابری جنسیتی اشاره به هر رفتار، سیاست و سایر کنشهایی است که نشان دهنده دیدگاه ثابت، فراگیر و نهادینه شده اعضای جامعه نسبت به قشر زنان به عنوان موجوداتی فرودست در زمینه های مختلف از جمله اشتغال، آموزش و سایر موارد می باشد (رابرتسون ۱۳۸۵ :۲۷۸).
- گاهی تفکر سنتی پدران و همسران ، در برخی فرهنگهای و قومیتهای خاص، کلاسهای مختلط و سفر برای آموزش در مورد زنان نمی پسندند و این عامل مانع مهم در مسیر آموزش زنان محسوب و خانواده ها آموزش مجازی را ترجیح - امنیت جسمانی و خطراتی که در حین رفت و آمد زنان دانشجو و کسانیکه از مناطق دور هیتند وجود دارد از کدگذاری محوری - تبعیت از سنتها و خرده فرهنگها و قومیتهای خاص سبب تمایل به آموزش مجازی است و زنان از طریق آموزشهای مجازی ند بخشی از نیازهای خود را تامین کنند کدگذاری هسته ای تاثیر آموزش مجازی در بدست آوردن فرصتهای آموزشی و تامین نیازهای روانی و اجتماعی و حتی جسمانی زنان مرحله کدگذاری باز: - بارداری و زایمان و نگهداری از فرزندان، مدیریت منزل و نقش مهم مادران در خانواده عامل تمایل به آموزش مجازی می باشد.
Basic of Qualitative research :grounded theory procedures and technique (2nd edition), sage new bury park London.