خلاصة:
تکانه های محیطی،سبب افزایش روز افزون درک نیازهای مشتریان شده است. افراد با سلیقه ها، نیازها و تجارب مختلف و باتوجه به ظرفیت هاو محدودیت های خود،اقدام به انتخاب می کنند. باظهور فضای رقابتی،مفاهیمی همچون مشتری مداری و کسب رضایت مشتری،پایه و اساس کسب و کار شده،سازمانی که به این تحولات بی توجه باشد،از صحنه بازار حذف می شود. درکایننی از در حوزه فرهنگ و دفاع مقدس که بخشی مهم از تاریخ جمهوری اسلامی را تشکیل می دهد،اهمیتی دو چندان می یابد. درواقع، به منظور جلب نظر مردم به مطالعه کتب دفاع مقدس،ضروری است که عوامل موثر بر این مهم مورد بررسی و مداقه قرار گیرد.براین اساس،این تحقیق به بررسی عوامل موثر برآمیخته باز اریابی کتب دفاع مقدس پرداخته است. از اینرو، رویکردآن توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق نیز خریداران کتاب در شهر تهران است که با بهره گیری از جدول مورگان ۳۸۴ نفر،حجم نمونه انتخاب شدند. هم چنین به منظور تجزیه و تحلیل داده ها،روش های آماری توصیفی و استنباطی و آزمون های تحلیل تاییدی و تحلیل مسیر،مطمح نظر قرارگرفت.
ملخص الجهاز:
(رجوع شود به تصویر صفحه) گزاره های پژوهش هدف پژوهش هدف اصلی این پژوهش تعیین عوامل مؤثر بر آمیخته بازاریابی کتب دفاع مقدس است .
از آنجا که این پژوهش به دنبال بررسی عوامل تأثیرگـذار بـر آمیختـه بازاریـابی کتـب دفاع مقدس است ، بنابراین خریداران بالقوه کتاب جامعه آماری این پژوهش را تشکیل میدهنـد کـه پتانسیل خرید کتاب در آنان یا به واسطه تحصیلات دانشگاهی و با در نظر گرفتن میل بـه مطالعـه در این گروه لحاظ شده یا از مراجعین به فروشگاه های کتاب برای خرید بودند کـه در زمـره خریـداران بالقوه قرار گرفتند.
براساس جدول ٤، آمیخته قیمت بر موفقیت بازاریابی کتاب دفاع مقدس دارای ضـریب مسـیر ٠,٣٧ و مقدار t آن برابر ٢,٩٠ است و به لحاظ آماری این فرضیه پذیرفته میشود.
براساس جدول ٤، آمیخته ترفیع بر موفقیت بازاریابی کتاب دفاع مقدس دارای ضریب مسیر ٠,٣٣ و مقدار t آن برابر٢,٧٧ است و به لحاظ آماری این فرضیه پذیرفته میشود.
براساس جدول ٤، آمیخته توزیع بر موفقیت بازاریابی کتاب دفاع مقدس دارای ضـریب مسـیر ٠,٤٦ و مقدار t آن برابر ٤,٣٨ است و به لحاظ آماری این فرضیه پذیرفته میشود.
فرضیه اصلی این پژوهش «تعدادی از عوامل بر آمیختـه بازاریـابی کتـب دفـاع مقـدس تـأثیر دارند» با توجه به نتایج پژوهش مورد تأیید قرار گرفت و این نتیجـه بـه دسـت آمـد کـه تعـدادی از عوامل بر آمیخته محصول ، قیمت ، ترفیع و توزیع کتب دفاع مقدس تأثیر گذار هسـتند و ارتبـاط شـان به صورت مثبت و مستقیم است .