خلاصة:
امنیت همواره به عنوان یکی از مهم ترین نیازهای بشر مطرح م یباشد.امروزه امنیت
به عنوان یک کالای عمومی، مورد مطالبه همگان بوده و تامین آن مستلزم تعامل
آگاهانه و استراتژیک، در قالب یک عمل جم عی و مشارکت آمیز می باشد. از سوی
دیگر امنیت اخلاقی، از جمله نیازهای اساسی، حیاتی ودائمی در جامعه می باشد،
به گونه ای که ایجاد، حفظ و گسترش آن از اهداف و ارزش های بنیادی دولت ها
می باشد. باتوجه به اهمیت چشمگیر و بی بدیل پیروزی انقلاب اسلامی در مقابله
و م بارزه با ناامنی اخلاقی در کشور، آگاهی از نظرات و اندیشه های رهبر
اندیشمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله امام خامنه ای در این خصوص، بسیار
مهم و حساس م یباشد.
در ابتدای این مقاله به بیان مهم ترین نظرات معظم له درخصوص مفهوم ناامنی
اخلاقی اشاره می شود. در بخش ب عد، تاریخچه ناامنی اخلاقی از دیدگاه ایشان در
دو بازه زمانی قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار می گیرد .
در ادامه، به بیان ریشه های ناامنی اخلاقی از منظر ایشان در دو حوزه ریشه های
غریزی و سیاسی پرداخته می شود. سپس مصادیق ناامنی اخلاقی در شش مصد اق
مورد بررسی قرار می گیرد. در بخش دیگر، آثار ناامنی اخلاقی و در پایان، راه
کارهای برخورد با ناامنی اخلاقی از دیدگاه ایشان در سه حوزه مختلف مورد
بررسی قرار خواهد گرفت . نویسنده در انتهای این مقاله برآن است تا راه کارهای
مقابله با مقوله ناامنی اخلاقی (اعم از روش های نرم افزارانه و سخت افزارانه) را در
پنج حوزه متفاوت از دیدگاه مقام معظم رهبری احصاء و به صورت فهرست وار
مطرح نماید.
ملخص الجهاز:
براي اروپايي ها چه فرقي مي کرد که زن ايراني به قول آنها آزاد باشد يا اسير بماند؟ چقدر آنها به فکر آزادي ملت اند؟ چقدر به فکر آزادي مردان اند؟ چقدر دلشان براي مرد و زن اسير دنيا مي سوزد که به فکـر- بـه خيال خودشان - آزادي زن ايراني باشند که به نظر آنها اسير بود؟ سياست هايي که ملت هاي دنيا را به اسارت کشاندند، پدر همه انسان هايي را که مي توانستند در بياورند، در آورند، چه کار داشتند که بيايند در ايران راجع به مسئله برداشتن حجاب زن وبه خيال خودشـان آزاد کردن زن بپردازند؟ مسئله اين نبود، مسئله ، مسئله سياسي بود صد در صد»(بيانـات ايـشان در ديدار با گروهي از خواهران دانـشجوي مراکـز تربيـت معلـم بـه مناسـبت روز معلـم ، (63/2/12 مصاديق ناامني اخلاقي : دراين بخش به بيان ديدگاه ها و نظرات معظم له درخصوص مصاديق بروز نـاامني اخلاقـي در سطح جامعه اشاره مي گردد: ١- فساد جنسي : «مسئله فساد جنسي ـ که يکي از بيماري ها و از بلاهاي بزرگ اجتماعي در طول تاريخ و به خصوص در نيم قرن اخير در همه جاي دنيا بوده – بي بندوباري جنسي ، عـدم رعايـت ضوابط و حدود استفاده ازغرايز جنسي ، اين يکي از آن مواردي است که يک غريزه دچـار انحراف شده و ما مي بينيم با به انحراف کشاندن و غلط استفاده کردن از غريزه جنسي مـرد وزن در سطوح مختلف ، چه مشکلات بزرگي براي جوامع به وجود مي آيد وامروزدنيـا بـه خصوص جوامع غربي و بعـضي از آن جوامـع کـه دچـار ايـن بيمـاري هـستند، در چـه مرض هاي لاعلاج اجتماعي و روحي و جسمي به سر مي برند»(بيانات ايشان در خطبه هاي نماز جمعه ، ٦٥/٥/١٠) «بزرگترين اشکال گرايش انحرافـي بـه غرايـز جنـسي همـين اسـت کـه انـسان را از هدف هاي بزرگ ، از آرمان هاي اسلامي وانساني دور نگه مي دارد و اينها مي خواهند اين کار در جامعه ما انجام بگيرد.