خلاصة:
ارزیابی میزان مطابقت برنامهدرسی مصوب رشته مدیریت و برنامهریزیآموزشی دانشگاه نهران با ملاکهای
تعیین شده در پژوهش, هدف اساسی تحقیق حاضر بود. در این تحقیتی ۱۸ نفر از دانشجویان, ۲۰ نفر از فارغ
التحصیلان و ۵ نفر از اعضای هیئت علمی گروه مدیریت و برنامهریزیآموزشی دانشگاه تهران در تحقیق مشارکت
داشتند. ابزارگردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته بود که ضریب آلفای کرانباخ آن ۰/۷۱ به دست آمد. پژوهش
از نوع توصیفی - پیمایشی بود و برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون خی دو استفاده گردید. نتایج این پژوهش
نشان میدهد که برنامه درسی مصّوب رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دانشگاه تهران با نیازهای دانشجویان
و بازار کار و همچنین با ساختار اساسی رشته نیز همخوانی و مطابقت ندارد. همچنین نتایج این پژوهش نشان داد
که در تدوین برنامه درسی این رشته به «شیوه عرضه نمونهای مطالب» «مفاهیم اساسی رشته» و «ضوابط عملی
محتوا» توجه نشده است.