ملخص الجهاز:
"فرصتهایی فراهم کند تا دانشآموزان به منظور قویتر کردن درک خود از زبان،به روشهای گوناگون(شنیداری،بیانی،نوشتاری) برای بیان هدفهای مختلف و برای شنوندگان متفاوت،در رسانهها توجه کنند.
تفکر خلاق و نقاد در آموزش هنر،معلم میتواند تفکر خلاق و نقاد را با روشهای زیر تقویت کند: هدایت تجربه و تحلیل تجربههای گوناگون هنری دانشآموزان به منظور عمق بخشیدن به درک مفاهیم کشف شده توسط آنان.
مهارت و نگرشهای فردی و اجتماعی: در آموزش هنر معلم میتواند این مهارتها را به روشهای زیر ارتقاء دهد: کاوش فرهنگهای گوناگون کاوش موضوعی دربارهء خصوصیات و تفاوتهای ابزارهای هنری در جوامع گوناگون برای تقویت درک بهتر از فرهنگهای مختلف شکل دادن و تشویق به پاسخهای حساس و ایدهها،تفسیرها فراهم آوردن فرصتهایی برای آنکه دانشآموزان،بتوانند به عقاید دیگران پاسخ دهند.
به دانشآموزان اجازه دهد،در فعالیتهایی که موجب درک همدردی با دیگران را میشود، شرکت کنند(مانند کمک به افراد نابینا) راهنمایی دانشآموزان برای پیشرفت در نمایش،موسیقی و کارهای هنری تشویق دانشآموزان به استفاده از منابع داخل و خارج از مدرسه(دعوت از هنرمندان به کلاس) بازدید از موزهها و گالریها و استفاده از مجلات طراحی تجربههایی که به کاوش مستقل نیاز دارند تا دانشآموزان به سراغ فعالیتهایی بروند که کلاس درس،آنها رافراهم کرده است.
در آموزش هنر، معلم میتواند تفکر خلاق و نقاد را تقویت کند (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) برنامهء آموزش هنر در کانادا،شامل سه جزء است که به صورت متعادل در برنامه در نظر گرفته شده،این اجزاء جدا از هم نیستند بلکه در طول برنامه به هم آمیختهاند."