خلاصة:
به منظور بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی, فشارزاهای تحصیلی و احساس غربت با اهمالکاری تحصیلی
دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز به روش نمونهگیری در دسترس, ۱۲۰ دانشجو انتخاب و
پرسشنامههای حمایت اجتماعی, فشارزاهای تحصیلی, احساس غربت و اهمالکاری تحصیلی بین آنها توزیع
شد. نتایج ضرایب همیستگی ساده نشان داد که از پین متغیرهای پیش بین تنها متغیر فشارزاهای تحصیلی با
اهمالکاری تحصیلی در سطح ۰/۰۵ رابطه معنی داری داشت و رابطه دو متغیر پیش بین دیگر با متغیر ملاک
معنی دار نبود. نتایج رگرسیون چندگانه نیز نشان داد که میزان همبستگی چندگانه ترکیب خطی متغیرهای
پیش بین حمایت اجتماعی و فشارزاهای تحصیلی و احساس غربت با اهمالکاری تحصیلی دانشجویان
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برابر با (11-۰/۴۰۷) و (۰/۱۳۵*-14۱) است که در سطح (05۰/۰۰۰۱)
معلی دار بود. همچنین از میان متغیرهای پیش بین تنها متغیر فشارزاهای تحصیلی با اهمالکاری تحصیلی
دانشجویان رابطه معنی داری داشت
To investigate the relationship between social support, academic stressors and homesickness with academic procrastination
Students of Islamic Azad University, Ahvaz Branch, by available sampling method, 120 students were selected and
Questionnaires of social support, educational stressors, feeling of homelessness and academic procrastination are distributed among them
شد. The results of simple correlation coefficients showed that from the pin of predictor variables only the variable of academic stressors with
Academic procrastination had a significant relationship at the level of 0.05 and the relationship between the other two predictor variables and the criterion variable
was not significant. Multiple regression results also showed that the degree of multiple correlation of the linear composition of the variables
Predicting social support and academic pressures and feeling homesick with students' academic procrastination
Islamic Azad University of Ahvaz Branch is equal to (0/40/407) and (0/135 * -141) which is at the level of (051/0001)
He had a problem. Also, among the predictor variables, only the variable of academic pressures with academic procrastination
Students had a significant relationship