خلاصة:
هدف از این پژوهش، بررسی نقش ابزارهای رسانه ای بر یادگیری دانش آموزان دختر دورة اول متوسطه دبیرستان، ناحیه یک شهر ری (با تاکید بر ابزار تخته هوشمند) می باشد. روش اصلی مورد استفاده در این تحقیق، تئوری یادگیری دیوید کلب است، بر این اساس، یادگیری فرایندی است که به وسیله آن دانش از راه تغییر شکل تجربه ایجاد می شود. منظور از تجربه، تعامل بین یادگیرنده و محیط اوست. سوال اصلی این پژوهش عبارت از: تاثیر ابزارهای رسانه ای بر یادگیری دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه دبیرستان، ناحیه یک شهرری (با تاکید بر ابزارتخته هوشمند) چگونه است؟ و فرضیه ای که این تحقق بر آن استوار است این است که؛ به نظر می رسد ابزارهای رسانه ای بر یادگیری دانش آموزان دختر دوره ی اول متوسطه دبیرستان، ناحیه یک شهر ری (با تاکید بر ابزار تخته هوشمند) تاثیر دارد. جامعه آماری این تحقیق شامل 2800 نفر از دانش آموزان دختر این منطقه می باشد که براساس جدول کرجسی- مورگان، تعداد 338 نفر از آنان به روش تصادفی- خوشه ای انتخاب شدند.
ملخص الجهاز:
(اسکندری،135:1391) در جدول (5) با گویه نگاه کردن {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} در این مطالعه دیدگاه دانش آموزان دختر نسبت به گویه "وقتی که با ابزار تخته هوشمند مشغول یادگیری هستم دوست دارم یافته خود را با دیگران مقایسه کنم" مورد سنجش قرار گرفت، نتایج نشان داد، 111 نفر (32.
{مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} در این مطالعه دیدگاه دانش آموزان دختر نسبت به گویه "وقتی که با ابزار تخته هوشمند مشغول یادگیری هستم دوست دارم نگاه کنم و گوش دهم "مورد سنجش قرار گرفت.
{مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} در این مطالعه دیدگاه دانش آموزان دختر نسبت به گویه "وقتی که مطلبی را با ابزار تخته هوشمند میآموزم با دقت کار میکنم" مورد سنجش قرار گرفت، نتایج نشان داد، 100 نفر (29.
(اسکندری،186:1391) {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} در این مطالعه دیدگاه دانش آموزان دختر نسبت به گویه "وقتی که با ابزار تخته هوشمند مشغول یادگیری هستم دوست دارم با دیگران هم فکری کنم" مورد سنجش قرار گرفت، نتایج نشان داد 118 نفر (34.
{مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} در این مطالعه دیدگاه دانش آموزان دختر نسبت به گویه "وقتی که با ابزار تخته هوشمند مشغول یادگیری هستم دوست دارم درباره عقاید و نظریهها فکر کنم" مورد سنجش قرار گرفت، نتایج نشان داد، 130 نفر (38.
(عابدی، 1389: 115-110) {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} در این مطالعه دیدگاه دانش آموزان دختر نسبت به گویه "هنگامی که مطلبی را با ابزار تخته هوشمند میآموزم منطقی هستم" مورد سنجش قرار گرفت، نتایج نشان داد، 102 نفر (30.