خلاصة:
بهشیکی زوری بهرههمه ئهدهبییهکان له بنهڕهتدا ههڵگری پهیامیکن و دانهرانیش به نووسهر و شاعیرهوه ههوڵ دهدهن به ڕیگا و شیوازی جیاجیا ئهو پهیامه بگهیینن بو ئهوهی کار له بهرامبهرهکهیان بکهن. چیروکنووس حهسهن قزڵجی ههوڵی داوه به ناوهروک و تهکنیکی جیاواز و کاریگهرهوه ئهو پهیامه دهرببڕیت، واته «تهنز». قزڵجی ههوڵی داوه لهو ڕیگایهوه کومهڵگا له دیارده دزیو و ناشیرینهکان ئاگادار بکاتهوه، یان لانی کهم بتوانیت له قوناغیکدا وریایان بکاتهوه. تویژینهوهی بهردهست ههوڵ دهدات تهنز و ڕهنگدانهوهی له چیروکهکانی پیکهنینی گهدای حهسهن قزڵجیدا بخاته بهر باس و لیکوڵینهوه. تویژینهوهکه جگه له پیشهکی و ئهنجام، له دوو بهش پیکهاتووه. له بهشی یهکهمدا، به شیوهیهکی تیوریک، باسی چهمک و پیناسهی تهنز و مهبهستی تهنز له ئهدهبدا کراوه. له تهوهرهی یهکهمی بهشی دووهمدا، باسی تهنز له ئهدهبی کوردیدا کراوه و پاشان له کوتایی تویژینهوهکهدا، به شیوهیهکی پراکتیکی، تهنز له چیروکهکانی پیکهنینی گهدای حهسهن قزڵجیدا باسکراوه. له کوتاییشدا، گرنگترین ئهنجام و دهستکهوتهکانی ئهم تویژینهوهیه خراونهتهڕوو.
Most of the literary works contain a message, and the poets and writers try to convey the message in different ways to impress their readers. Hassan Ghezelji, the Kurdish writer, sought to express the message through using a unique, concise, and influential technique: satire. He attempted to inform the society of undesirable events through his satirical stories. This study aims to investigate satire and its presentation in Hassan Ghezelji's collection of stories Laughter of the Beggar. Apart from the introduction and conclusion, this research consists of two parts. The first part focuses on the concept and definition of satire in literature and the second part eaddresses the role of satire in Kurdish literature. Then, the role of satire in Ghezelji's stories in Laughter of the Beggar has been practically investigated. Finally, the significant results and findings are presebted.