خلاصة:
دسترسی کودکان به دانش جنسی همیشه «خطرآفرین» بوده و با توجه به ارتباط زیاد دوران کودکی و
مسائل جنسیت» تبدیل به مسئلهای بحثبرانگیز شده است. هدف از این پژوهش بررسی اثرات و قواعد
آموزش مسائل جنسی به کودکان است. روش تحقیق پژوهش از نوع نیمه آزمایشی است. جامعه آماری
پژهش شامل کودکان ۳ تا ۵ سال (۱۰ نفر کودک) و والدینشان (۱۰ نفر والد-۹ نفر مادر و ۱ نفر پدر) بود.
نتایج نشان داد که والدین آموزش جنسی کودکان را کاری خطرناک میدانند. کارهایی که والدین در این
حوزه انجام میدهند بهشدت تحت تااثیر گفتمانهای غالب کودکی و معصومیت این دوران است. والدین
کاملا آگاه بودند که باید آموزش زودهنگام مسائل جنسی را به کودکان خود شروع کنند تا سواد
جنسیشان شکل گرفته و قادر باشند با مظاهر فرهنگی جنسیت و تمایلات جنسی کنار بیایند. بیشتر والدین به
دلیل اینکه فکر میکردند مهارت لازم برای آموزش مسائل جنسی را به کودکانشان ندارد ابراز نگرانی
می کردند. در نتیجه ضروری است که والدین برای افزایش اعتماد» دانش و انعطاف پذیری کودکانشان با
بهترین روش ارائه اطلاعات جنسی» حمایتشده و آموزش ببینند.
ملخص الجهاز:
بحث ها درباره اينکه چه کسي وظيفه دارد دانش جنسي را در اختيار کودکان قرار دهد، چه سني براي بيان اين اطلاعات خاص مناسب است و آيا اين آموزش ها بايد در خانه ارائه شوند يا در مدرسه ، ادامه دارند.
Jackson 73 بررسي اثرات و قواعد آموزش مسائل جنسي به کودکان سال چهارم ، شماره بيست و چهارم ، بهار ١٤٠٠ اسکات ١ (١٩٩٩) معتقدند که جنسي کردن خطرات ، نشان دهنده ساختار تاريخي و فرهنگي خاصي از دوران کودکي و تمايلات جنسي است .
Foucalt 75 بررسي اثرات و قواعد آموزش مسائل جنسي به کودکان سال چهارم ، شماره بيست و چهارم ، بهار ١٤٠٠ نوع ترس منجر به افزايش مقررات دسترسي کودکان به دانش جنسي ميشود و اضطرابي ايجاد ميکند که تمام ابعاد آموزش کودکان را در اين زمينه تحت تأثير قرار ميدهد.
روش تحقيق اهداف اصلي اين تحقيق نيمه آزمايشي عبارت از بررسي ارتباط بين کودکي و مسائل جنسي است : شناسايي گفتمان هاي اجتماعي-فرهنگي که در زمينه دسترسي کودکان به دانش جنسي فعاليت دارند؛ بررسي رويکردهاي والدين براي صحبت درباره مسائل جنسي با کودکانشان ؛ و شناخت ميزان دانش جنسي کودکان از جنسيت و ابعاد مسائل جنسي.
A qualitative study on mother's experiences from sex education to 83 بررسي اثرات و قواعد آموزش مسائل جنسي به کودکان سال چهارم ، شماره بيست و چهارم ، بهار ١٤٠٠ female adolescents underlining cultural factors, Journal of Fundamentals of Mental Health, 18(73), 202-211.