خلاصة:
پژوهش حاضر از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی به حساب میآید. در این تحقیق از روش مطالعات نظری (کتابخانهای) عمدتا برای مطالعة مبانی نظری تحقیق و بررسی پیشینة تحقیق و همچنین جهت بررسی مطالعات و دیدگاههایی که راجع به موضوع تحقیق است، استفاده میشود. افزون بر آن، روش مطالعات میدانی (پرسشنامه) از طریق گردآوری اطلاعات پرسشنامهای برای تجزیه و تحلیل متغیرهای تحقیق مورد استفاده قرار میگیرد. متغیرهای مورد بررسی در این تحقیق عبارتند از هوش رقابتی، مسئولیتپذیری اجتماعی و رفتار اخلاقی که در این تحقیق متغیر هوش رقابتی و ابعاد آن که عبارتند از آگاهی از فرصتهای بازار، آگاهی از مخاطرات رقبا، آگاهی از تهدیدات رقبا، آگاهی از آسیبپذیری کلیدی سازمان، فرضیات محوری به عنوان متغیر مستقل از تحقیق نووکاه و همکاران (2014) و سان و وانگ (2015) و دو متغیر مسئولیتپذیری اجتماعی از تحقیق واواهرا و اندودا (2014) و بهشتی و کاظمی (2015) و متغیر رفتار اخلاقی از تحقیق ریچموند و همکاران (2007) و کیم و همکاران (2014) به عنوان متغیرهای وابسته مورد تحلیل قرار گرفتهاند. یافته های تحقیق نشان می دهد که هوش رقابتی (آگاهی از فرصتهای بازار، آگاهی از مخاطرات رقبا، آگاهی از تهدیدات رقبا، آگاهی از آسیبپذیری کلیدی بانک و آگاهی از فرضیات محوری) بر مسئولیتپذیری اجتماعی کارکنان و رفتار اخلاقی کارکنان شعب بانک ملی استان اردبیل تاثیر دارد.
The present study purpose of applied research is taken into account. In this study, theoretical studies (library) are mainly to study the theoretical basis of the research and the research literature on the subject of research is to evaluate studies and approaches that should be applied. In addition, field studies (questionnaire) through a questionnaire used to analyze the variables. Variables in this research include competitive intelligence, social responsibility and ethical behavior in this changing competitive intelligence and its dimensions, including knowledge of market opportunities, awareness of the risks of competition, awareness of threats to competitors, awareness of their key vulnerabilities, the central hypothesis of the study as independent variables Nwokah et al (2014) and Sun and Wang (2015) and two variants of this Zvavahera and Ndoda social responsibility (2014) and Beheshti and Kazemi (2015) and ethical behavior of this Richmond et al (2007) and Kim et al. (2014) as the dependent variable was analyzed. Findings showed that competitive intelligence (knowledge of market opportunities, awareness of the risks of competition, awareness of threats to competitors, key vulnerability awareness and knowledge of the theories central bank) on social responsibility and ethical behavior of employees of Bank Melli staff Ardabil effect.
ملخص الجهاز:
Synergy بنابراين مسألة اصلي و اساسي در تحقيق حاضر اين است كه آيا هوش رقابتی برمسئولیتپذیری اجتماعی ورفتاراخلاقی کارکنان شعب بانك ملي استان اردبيل تأثير دارد؟ 2-1- تعاريف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق رفتار اخلاقي؛ تعريف مفهومي؛ رفتار اخلاقي رفتاري حسابگرانه بوده كه درزندگي اجتماعي وشغلي انسانهاي امروز ايجاد شده است كه در آن فرد سعي دارد اخلاق و جايگاه اخلاقي خود راحفظ كرده و در هرمكان و در هر مناسبت كه رفتاري غيراصولي وناپسند مشاهده ميشود از آن اجتناب ورزد (Kim et al.
جدول (3): آزمون فرضية اصلي 1 {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} به تصویر صفحه رجوع شود با توجه به سطح معناداري محاسبه شده براي هر يك از متغيرهاي پيشبين كه كمتر از سطح خطاي محاسباتي (05/0) ميباشد ميتوان چنين استنباط نمود كه هوش رقابتی بر مسئولیتپذیری اجتماعی کارکنان شعب بانك ملي استان اردبيل تأثير دارد.
جدول (4): آزمون فرضية اصلي 2 {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} با توجه به سطح معناداري محاسبه شده براي هر يك از متغيرهاي پيشبين كه كمتر از سطح خطاي محاسباتي (05/0) ميباشد ميتوان چنين استنباط نمود كه هوش رقابتی بر رفتار اخلاقی کارکنان شعب بانك ملي استان اردبيل تأثير دارد.
با توجه به سطح معناداري محاسبه شده براي هر يك از متغيرهاي پيشبين كه كمتر از سطح خطاي محاسباتي (05/0) ميباشد ميتوان چنين استنباط نمود كه هوش رقابتی بر رفتار اخلاقی کارکنان شعب بانك ملي استان اردبيل تأثير دارد.