خلاصة:
تحقیق حاضر به منظور ارایه چارچوب بلیت فروشی رویدادهای بزرگ ورزشی در ایران انجام گرفت. روش تحقیق حاضر از نوع نظریه داده بنیاد (گراندد تیوری) است که در قالب مصاحبه و تحلیل محتوایی و ساختاری مصاحبه ها با روش اشتراوس و کوربین انجام شد. به منظور گردآوری اطلاعات، افراد متخصص و خبره، مسئولان کمیته بازاریابی فدراسیون های ورزشی، مسیولان کمیته بازاریابی باشگاه های ورزشی، متخصصان امر بلیت فروشی، اساتید دانشگاه ها و افراد متخصص به تعداد ۱۱ نفر به صورت هدفمند و به شیوه قضاوتی به عنوان نمونه انتخاب شدند و مصاحبه ها تا زمان رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. بر پایه مولفه های مدل پارادایمی ۸ عامل در شرایط علی، ۴ عامل در شرایط زمینه ای و بسترساز، ۷ عامل در شرایط مداخله گر و ۸ عامل راهبردی شناسایی شدند. در نهایت آشکار گردید که داشتن چارچوب بلیت فروشی در رویدادهای بزرگ ورزشی، پیامدهایی مقطعی(کسب درآمد و کسب سودآوری) و پیامدهایی بلندمدت(ایجاد تقاضای اجتماعی و افزایش تعداد تماشاگران، جذب بیشتر حامیان مالی و امنیت درآمد) به دنبال خواهد داشت. بر اساس مدل پارادایمی پژوهش می توان از طریق فرهنگ سازی، برون سپاری، استراتژی فروش، بهره گیری از خدمات مشاوره، قیمت گذاری، توانمند سازی نیروی انسانی، اقدامات بازاریابی و شفاف سازی در مسیر ارایه چارچوب بلیت فروشی در رویدادهای بزرگ ورزشی به سودآوری زیادی دست یافت و درآمد بیشتری را کسب کرد. در بلندمدت نیز شاهد ایجاد تقاضای اجتماعی، امنیت رویداد و افزایش تعداد تماشاگران خواهیم بود.
The study is to provide a framework for ticket sales for mega sport events in Iran. The research method was Grounded Theory, which was conducted in the form of interviews and content and structural analysis of interviews by Strauss and Corbin method. In order to gather the expert information, the Sports Federation Marketing Committee Officers, Sports Club Marketing Committee Officers, Ticketing Experts, University Professors and Experts totally 11 persons selected in a purposeful and judgmental manner as the sample and interviews continued until theoretical saturation. On the basis of the paradigm model components, 8 causal factors, 4 contextual and contextual factors, 7 intervening factors and 8 strategic factors were identified. Finally, the results showed having a ticketing framework for mega sport events will be of cross-sectional (profitability and earn money) and long-term (creating social demand and increasing the number of spectators, attracting more financial sponsors and income security) consequences. According to the research paradigm model, it can be more profitable through culture building, outsourcing, sales strategy, utilizing consulting services, pricing, human resources empowerment, making and transparency measures in the direction of providing a ticketing framework in mega sport events and in the long we will see creating social demands, event security and increasing the number of spectators.
ملخص الجهاز:
1. Charmaz جدول ۲: کدگذاری نظری (گزینشی ) نشانگر کد محوری کد نظری P1, P5, P8, P10, P11, P7 فرهنگ سازی راهبرد P1, P6, P11, P4 شماره گذاری شرایط علی P1, P6, P4, P5 به کارگیری گیت های استاندارد شرایط زمینه ای P1, P2, P11, P9 توزیع بلیت شرایط علی P7, P8 ارسال مشخصات محصول خریداری شده شرایط مداخله گر P3, P5, P2, P9 برونسپاری راهبرد P1, P9 امکان فروش مجدد شرایط مداخله گر P9, P6, P7, P3 استراتژی فروش راهبرد P7, P9, P6, P11 بلیت فصلی شرایط علی P4, P10, P11, P3, P8, P5 برنامه ریزی شرایط علی P8, P11, P7, P6, P5 سامانه بلیت فروشی شرایط زمینه ای P5, P10 برخورد پرسنل شرایط مداخله گر P6, P5 پاسخگویی شرایط مداخله گر P1, P5, P2, P4 نظارت و کنترل شرایط علی P10, P9 بهره گیری از خدمات مشاوره راهبرد P1, P2, P9, P10, P11, P7 قیمت گذاری راهبرد P1, P3, P5 تعامل و همکاری شرایط مداخله گر P1, P7, P2, P10 هماهنگی شرایط مداخله گر P1, P7, P2, P5, P9, P4, P10, P3 فراهم بودن زیرساخت ها شرایط زمینه ای P2, P4, P5, P3, P9, P11, P6, P8, P3 سیستم اطلاعات مدیریت شرایط زمینه ای P2, P8, P6, P11 توانمندی نیروی انسانی راهبرد P3, P7, P8 دادن اطلاعات مخگتراص فیکبه یموقعیت به صورت شرایط علی P8, P6, P4 استفاده از فناوری شرایط علی P8, P5P,3P6,102, P4 دادن اطلاعات به متقاضیان شرایط علی P3 پیامدهای مقطعی پیامد P8, P9, P5 پیامدهای بلند مدت پیامد P7, P4, P3, P8 اصل عمل متقابل راهبرد P4, P10 اقدامات بازاریابی راهبرد P11, P3, P8 شفافسازی راهبرد P6, P5, P11 اعتمادسازی شرایط مداخله گر ارائه شماتیک کدهای نظری در ایــن تحقیــق برای نمایش کدهای نظری و قابل فهم بودن آنها، لایه های تفکیک شده ای ارائه میشود و در نهایت براساس قرار گرفتن لایه ها در کنار هم ، مدل نهایی تحقیق ارائه میشود.