خلاصة:
پاسخگویی یکی از چالش هایی است که امروزه دولت ها با آن مواجه هستند. امروزه دولت ها بایستی نسبت به خط مشی ها و اقداماتشان پاسخگو باشند. هر دولتی نیازمند یک سیستم پاسخگو است و لازمه دموکراسی، داشتن یک سیستم پاسخگویی مناسب است. سازمان های دولتی به وسیله مردم و برای مردم ایجاد می شوند و می بایست در برابر آنها پاسخگو باشند. افزایش شفافیت در گزارش های مربوط به اوراق قرضه و بدهی های احتمالی، ویژگی های بنیادی یک چارچوب گزارش مالی برای بخش عمومی است. در مقابل، برخی دولت ها با توجه به عملیات های محاسباتی ضعیف، در اتخاذ تصمیمات آگاهانه درباره برداشت و استفاده از منابع کمیاب ناتوانند و بنابراین در حل مشکلات ناشی از بحران های بدهکاری دولتی نیز ناتوانند. فعالیت هایی که سبب ایجاد گزارش جامع و مستند از عملکرد و وضعیت یک دولت می شود، ارزیابی می شوند؛ لذا ذیحساب بودن و شفافیت این گزارش ها، برای حل مشکلات ناشی از بحران های بدهکاری دولتی ضروری به نظر می رسد.
One of the challenges that governments face today is accountability. Governments today must be held accountable for their policies and actions. Every government needs an accountable system, and democracy requires a proper accountability system. Governmental organizations are created by the people and for the people and must be accountable to them. Increasing transparency in reports on bonds and contingent liabilities is a fundamental feature of a public sector financial reporting framework. Some governments, with poor computational operations, are unable to make informed decisions about the use of scarce resources and are therefore unable to solve problems caused by government debt crises. Activities that provide a comprehensive and documented report on the performance and situation of a government are evaluated. Therefore, accountability and transparency of these reports are necessary to solve the problems caused by government debt crises
ملخص الجهاز:
با وجود اينکه اين مسئله از دهه ١٩٧٠در کشورهاي مختلف ، به کار گرفته شده است ، اما اغلب به عنوان بخشي از عوامل تجديد سازمان NPM و همگام با ارزيابي، سنجش عملکرد و نتيجه مرتبط با حسابداري در بسياري از دموکراسيهاي غربي مورد بررسي قرار ميگيرد.
در حالي که پژوهش هاي قبلي، اختلافاتي را در خصوص تعريف PA و تغييراتي درهويت PA، تمرکز و عملکرد را در طول زمان شناسايي نموده اند، PA به عنوان عضو مهمي در عمليات حسابداري و کنترل ، گسترش نگاه دقيق حسابرسي را فراتر از درستي و انطباق مالي براي در نظر گرفتن گستره اي از اقتصاد، کارايي و اثربخشي شرح داده است .
همچنين ادعا ميشود که PA، به واسطه متمرکز شدن روي نتايج ناشي از NPM به وجود آمده است و اينکه موجب پيدايش تمرکز و پايه هايي براي مديريت عملکرد شده است که بيش از پيش حسابرسان بخش عمومي را درگير کنترل و ارزيابي عملکرد ميکند.
در حالي که شواهد آشکاري ارائه شده است مبني بر اينکه AGهاي مستقل ، تغييرات قابل توجهي را براي اختيارات و تمرکز PA به واسطه تعمق روي نظريه هايشان و تفاسير PA به وجود آورده اند و بدين ترتيب ، در کل ، قابليت تأثيرگذاري تعيين کننده اي روي PA داشته اند و اينکه مطالعات قبلي PA، براي اکثريت بخش ها، پتانسيل ساير گروه هاي ذينفع اصلي را براي تحت تأثير قرار دادن عملکرد PA ناديده گرفته اند.
يکي از جنبه هاي اساسي کار قبلي روي PA، تلاش در جهت تعريف ماهيت و دامنه عملکرد فني بوده است ؛ به ويژه اينکه بر روي کدام بخش عمومي PA بايد تمرکز شود.