خلاصة:
بی شک تمامی سازمانها و شرکتهای تولیدی و خدماتی از هر نوعی همانند یک تابع ریاضی یک یا چند ورودی دارند که با انجام تغییراتی روی آنها به دنبال یک خروجی هستند که از طریق آن کسب سود نمایند و به بقا و رشد ادامه دهند. مسأله مهمی که در این فرآیند وجود دارد فروش خروجی و کسب سود است چرا که اگر تمامی این فرآیند درست عمل کند و خروجی بیش از حد انبار شود و به فروش نرود طبیعی است گه کاری از پیش نمی رود و تمامی فرآیندهای کاری با مشکل مواجه می شود. در طی سالیان متمادی فروش به صورت سنتی و در معرض دید قراردادن کالا به صورت فیریکی و قابل لمس انجام می گرفت و فروشگاهی که بیشتر در معرض دید قرار داشت و به اصطلاح بازاری پاخور بیشتری داشت طبیعی بود که از فروش بیشتری نسبت به سایرین برخوردار باشد و به سود بالاتری دست پیدا کند، اما همچنان که تمامی مدلهای کسب و کار با گذشت زمان و با توجه به نیازهای متغیر مشتریان مورد بازبینی و تغییر قرار گرفته اند مقوله فروش نیز مدتی است که دگرگونی شدیدی را تجربه کرده است و به سمت فروش آنلاین رفته به طوری که اگر کسب و کاری خود را با آن تطبیق ندهد بدون شک با خطر نابودی مواجهه خواهد شد. دی کار سیلور اشاره می کند که فناوری هایی مانند اینترنت، افراد را از دیدار مستیقم مغازه ها دور می کند و در عوض، آنها به دنبال مفهوم خرید الکترونیکی هستند، این مهم از فشار ساعت های طولانی کار و در نتیجه وقت کمتر برای فعالیتهای اجتماعی ناشی شده است، لذا افراد به دنبال راه های جدید خرید هستند) باقری کنی و آذر، 1384 (. به نظر می رسد در حال حاضر با وجود تأثیر ویروس کرونا بر کسب و کارها و مقوله فروش، برد با کسب و کارهایی است که به صورت آنلاین و غیر حضوری محصولات و خدمات خود را به فروش می رسانند و از این فرصت بیشترین استفاده را می برند به عنوان مثال فروش شرکت آمازون در دوره شیوع ویروس کرونا از مجموع فروش هفت سال پیش بیشتر بوده بنابراین در این مسأله هیچ شکی نیست که نیاز کنونی جامعه فروش آنلاین است. در این مقاله سعی بر آن است که روشها و راهکارهایی مورد بحث قرار گیرند که کسب و کارها با استفاده از آنها بتوانند به فروش بیشتری دست یابند.