خلاصة:
شبکه سیاستی را میتوان مجموعهی نقشآفرینان دولتی و غیردولتی در توسعه سیاستهای عمومی دانست که با یکدیگر ارتباط نهادی داشته و روابط میان نقشآفرینان، وابستگیهای و جریان منابع میان آنها را نشان میدهد. تحلیل شبکه سیاستی میتواند الگوهای روابط، نقشها، منابع، روابط و توزیع قدرت در تدوین و پیادهسازی سیاستها را نشان دهد. شبکههای سیاستی کارکردهای مختلفی را نیز محقق میکنند و در تدوین و پیادهسازی سیاستها میتوانند حکمرانی خردهنظام سیاستی درگیر را بهبود بخشند. بر این اساس، این مقاله به دنبال آن است که شبکه سیاستی نقشآفرینان در پیادهسازی قانون حمایت از شرکتهای دانشبنیان را تحلیل نماید و عوامل مهم در سطح ساختار و کارکرد شبکه را به منظور ارائه دلالتهایی برای بهبود عملکرد شبکه ارائه کند. بدین منظور از تحلیل شبکه اجتماعی و نگاشت شناختی فازی بهره میگیرد و حمایتهای گمرکی، مالیاتی و تأمین مالی را هدف قرار میدهد. یافتهها نشان میدهد که کارکرد هماهنگی مهمترین مؤلفه در هر سه شبکه سیاستی است. بعد از آن در شبکههای مالی و گمرکی ساختار شبکهی تبادل اطلاعات و در شبکهی مالیاتی، ایجاد اهداف، هنجارها و ارزشهای مشترک مهمترین مؤلفه بوده است. کمترین اهمیت در هر سه شبکه نیز مربوط به کارکرد مشروعیت بخشی بوده است.
The policy network can be considered as a set of governmental and non-governmental actors in the development of public policies that have institutional relations with each other and show the relationships between actors, the dependencies and the flow of resources between them. Policy network analysis can show patterns of relationships, roles, resources, relationships, and power distribution in policy formulation and implementation. Policy networks also have different functions, and they can improve the governance in policy-making. Accordingly, this paper seeks to analyze the policy network of actors the implementation of the Law on Supporting Knowledge-Based Companies and to provide important factors at the level of network structure and network function in order to provide implications for improving network performance. For this purpose, it uses social network analysis and fuzzy cognitive mapping and targets customs, tax and financing incentives. The findings show that coordination function is the most important component in all three policy networks. After that, in financing and customs networks, the structure of the information exchange network and in the tax network, the creation of common goals, norms and values has been the most important component. The least important thing in all three networks was the legitimacy function.
ملخص الجهاز:
بر اين اساس ، اين مقاله به دنبال آن است که شبکه سياستي نقش آفرينان در پياده سازي قانون حمايت از شرکت هاي دانش بنيان را تحليل کند و عوامل مهم در سط ح ساختار و کارکرد شبکه را به منظ ور ارائه دلالت هايي براي بهبود عملکرد شبکه ارائه کند.
سياستي در حلقه پياده سازي سياست از فرايند شبکه سياستي ميتواند به صورت مجموعه سياست گذاري عمومي مورد توجه بوده اند و اجراي نقش آفرينان وابسته دولتي و غيردولتي تعريف شود حمايت هاي مالي، مالياتي و گمرکي قانون حمايت از که در توسعه سياست هاي عمومي منافعي دارند و شرکت هاي دانش بنيان و تجاريسازي نوآوريها به »به ط ور رسمي يا غيررسمي با يکديگر ارتباط نهادي عنوان مورد مط العه انتخاب شده است .
Policy Outcomes ابتدا شبکه هاي سياستي معرفي شده اند و سپس ترکيب ميکنند و شامل تعاملاتي هستند که ريشه با بررسي ادبيات موضوع در ساختار و کارکرد شبکه در اعتماد و قوانيني که توسط اعضاي شبکه مذاکره مورد نظ ر مقاله ، چارچوب مفهومي متناسب با مسئله و پذيرفته ميشوند، دارند و به ميزان مشخصي احصاشده است .
تحليل علي شده و با استفاده از نظ رات خبرگان از منظ ر ساختار شبکه ، تعامل بين نقش آفرينان ، تفسير نتايج و دلالت هاي سياستي در اين خصوص توزيع منابع خاصي ايجاد ميکند که بر عملکرد ارائه شده است .
3152/030234208X287056] icy networks in the coordination of the European union’s economic and environmental interess: The case of EU (Duit and Galaz, 2008), (Vignola, McDaniels, and Scholz, mercury policy.
Posmodernism and American public governance and policy network analysis.