خلاصة:
یکی از مشکلات پیشروی صنعت بیمه ایران، ضعف در نوآوری بوده و یکی از راهکارهای حل این مشکل، ایجاد امکان مشارکت افراد برای خلق ایده و متعاقب آن، ایجاد نوآوری میباشد. رسانههای اجتماعی نمونهای از ابزارهایی هستند که تحت مدلهای مشارکت عمومی و جمعسپاری، میتوانند امکان مشارکت و تعامل کاربران را در خلق ایده فراهم کنند. نظر به اینکه بقای صنعت بیمههای بازرگانی در ارائه خدمات بیمهای مورد نیاز مردم است و این امر نیازمند نوآوری در کلیه فرایندهای جاری این صنعت هشتاد ساله است، هدف این مقاله شناسایی مولفههای نهادی، بازیگران و مولفههای کلیدی لازم برای ایجاد سیستم جمعسپاری ایده در صنعت بیمه است. در این پژوهش با به کارگیری روش مطالعه موردی در صنعت بیمههای بازرگانی ایران و تحلیل محتوای کیفی مشخص شد که برای ایجاد این سیستم وجود هشت نوع از نهادهای رسمی، شکلگیری پنج دسته جدید از بازیگران و همچنین وجود هشت مولفه کلیدی الزامی است.
English One of the problems the insurance industry faces is a failure in innovation. An approach to solve this problem is to allow individuals to participate and create ideas, and consequently innovation. Social media is an example of tools that, under the crowdsourcing models can enable individuals to participate and interact in creating ideas. moreover, this issue demands innovation in the entire current processes of this eighty-year-old industry. Hence, the purpose of this paper is to identify institutional components, the players and the key components that are necessary for stablishing a system of idea crowdsourcing in this industry. This paper applied a case study in the commercial insurance industry and analyzed its content qualitatively. The results revealed that, eight kinds of formal institutions should be established and the formation of a new five teams of players is necessary, furthermore the need for the presence of eight key components is identified.
ملخص الجهاز:
در اين پژوهش با به کارگيري روش مطالعه موردي در صنعت بيمه هاي بازرگاني ايران و تحليل محتواي کيفي مشخص شد که براي ايجاد اين سيستم وجود هشت نوع از نهادهاي رسمي، شکل گيري پنج دسته جديد از بازيگران و همچنين وجود هشت مولفه کليدي الزامي است .
به جز مورد اول ، در ساير موارد از محيط خارجي براي جمع سپاري استفاده ميشود: (رجوع شود به تصویر صفحه) 4 - Crowdsourcing 5 - Idea Generation 6 - Microtasking 7 - Open Source Software 8 - Public Participation 9 - Citizen Science 10 - Citizen Journaism 11 - Wikies (رجوع شود به تصویر صفحه) شکل ١ - تقسيم بندي جمع سپاري (٢٠١٤,Simula and Ahola).