خلاصة:
هدف از این مطالعه ادغام مدل های بازاریابی مرتبط و ایجاد یک مدل برای فعالیتهای بازاریابی سلسله مراتبی جهت شناسایی سطوح مختلف فعالیت های مورد نیاز در مراحل گوناگون چرخه عمر محصول می باشد. در این مطالعه به منظور تشریح پدیده چرخه عمر محصول همزمان فعالیتهای آمیخته بازاریابی به عنوان عامل ایجاد تغییر در کیفیت آنتروپی به کار گرفته شده است. در این پژوهش کاشی و سرامیک به عنوان محصول مورد نظر جهت بررسی اعتبار نظریات تجربی انتخاب شده است و از مدیران برند، فروش و بازاریابی سه شرکت تولید کننده کاشی و سرامیک خواسته شد تا به سوالات مورد نظر پاسخ دهند. سپس از طریق فرآیندهای تحلیل سلسله مراتبی و شبیه سازی نمودارهایی شبیه سازی شده اند که نشان می دهند در حالتی که فعالیت های آمیخته بازاریابی بیشتری به کار گرفته می شوند ، طول عمر محصول طولانی تر بوده و حجم فروش آن نیز بیشتر خواهد بود.
Designing a Model for Forecasting Product Life Cycle with Thermodynamics ApproachAbstractThe aim of this study is to integrate marketing models and create a model for hierarchical marketing activities to identify the different levels of activities required in the various stages of the product life cycle. In this study, in order to explain the phenomenon of product life cycle, mixed marketing activities have been used as a factor in changing the quality of entropy. In this study, ceramic tiles have been selected as the desired product to examine the validity of experimental theories. Brand, sales and marketing managers of 3 ceramic tile companies were asked to answer the questions. Through hierarchical analysis and simulation processes, simulations are simulated that show that if more mixed marketing activities are used, the product life will be longer and the sales volume will be higher.
ملخص الجهاز:
پژوهش هاي نوين در تصميم گيري دوره ٦، شماره ٣، پاييز ١٤٠٠، صص ٧٩ -١٠١ نوع مقاله : پژوهشي طراحي مدل پيش بيني چرخه عمر محصول با رويکرد ترموديناميک اميرحسين خشوعي ١ ، سيد حميد خداداد حسيني ٢* ، اميرمحمد کلابي ٣ ١.
در اين تحقيق ، متـدلوژي فرآينـد تحليـل 1 80 ١Tseng ٢Profit mpact fMarketing trategy پژوهش هاي نوين در تصميم گيري ـــــــــــــــــــــــــــــــــ دوره ٦، شماره ٣، پاييز ١٤٠٠ سلسله مراتبي ١(AHP) با استفاده از نرخ سازگاري و بردار ويژه اجرا و از اهميت نسبي هـر عامل بازاريابي و سطح اجراي آن ها که در شرکت هاي نمونـه ارزيـابي شـده بـراي محاسـبه سطح فعاليت هاي بازاريابي استفاده شده است .
اگـر محصـول مـورد توجـه عموم بوده و به اصطلاح داغ باشد، دماي بازار بالا خواهد بود و ميزان فروش افزايش خواهد 1 83 ١Cheng 2Tseng 3Kottler 4Armstrong اميرحسين خشوعي و همکاران ـــــــــــــــــــــــــــــ طراحي مدل پيش بيني چرخه عمر...
ساختار سلسله مراتبي فعاليت هاي بازاريابي ٣-٢-٢- ارزيابي محصولات هدف در مقايسه با ديگر رقبا در بخش دوم پرسشنامه ، از مقياس ٧ نقطه اي براي اندازه گيري سطح ادراک پاسخ دهندگان از 88 پژوهش هاي نوين در تصميم گيري ـــــــــــــــــــــــــــــــــ دوره ٦، شماره ٣، پاييز ١٤٠٠ عوامل به کار گرفته شده توسط محصول شرکت نسبت به محصولات رقيب استفاده شد.
٤-٣- فعاليت هاي بازاريابي و چرخه عمر محصول شبيه سازي شده علاوه بر ارزيابي اهميت عناصر مرتبط ، نويسندگان ارزش β را بر اساس ٣ مدل کامل که در سطور پيشين نشان داده شده است ، محاسبه کرده اند.