خلاصة:
هدف: بسیاری از کارفرمایان حالت های کاری مجازی را برای کارهای مبتنی بر پروژه آزمایش می کنند. کارآموزی مجازی یکی از این شیوه ها است که در سراسر جهان محبوبیت فزاینده ای پیدا می کند، به ویژه کارآموزی های الکترونیکی که مستلزم کار از راه دور با کارفرمایان است. با این حال، در مورد میزان کارآموزی های الکترونیکی فرصت های یادگیری برای چنین کارآموزان الکترونیکی اندک است. طراحی/روش شناسی/رویکرد: مطالعه حاضر تجربیات راهنمایی را در یک نمونه مقطعی از 30 کارآموز الکترونیکی که برای شرکت های مختلف کار می کنند، مورد بررسی قرار داد. داده ها با استفاده از یک نظرسنجی آنلاین در دو مرحله گردآوری داده ها جمع آوری شد. یافته ها: طول دوره های کارآموزی الکترونیکی باعث افزایش رضایت مربیگری نشد، اما احتمال اینکه کارآموزان الکترونیکی دارای مربی باشند، هرچه مدت کارآموزی های الکترونیکی بیشتر باشد، بیشتر است. مشاوره صرف نظر از ساعات کار در هفته ارائه می شد. مربیگری باعث افزایش مهارت های گزارش شده، به ویژه در ارتباط با مهارت های ارتباطی و توانایی آنها در تفکر استراتژیک در مورد مشکلات می شود. علاوه بر این، کارآموزان الکترونیکی تحت راهنمایی بیشتر فرصت همکاری و کمک به دیگران را داشتند. آنها همچنین فرصت هایی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات، دانش و تجربیات داشتند. محدودیت ها/پیامدهای تحقیق: این مطالعه کارآموزانی را از استان های مختلف استخدام کرد. تفاوتهای بالقوه مرتبط فرهنگی به عنوان بخشی از این مطالعه مورد بررسی قرار نگرفت. مفاهیم کاربردی: نتایج نشان می دهد که مزایای راهنمایی مشاهده شده در رابطه با کارآموزی های سنتی را می توان در کارآموزی های الکترونیکی تقویت کرد. کارآموزی های الکترونیکی فرصتی است برای مدیران و کارکنان، صرف نظر از اندازه شرکت، برای تبدیل شدن به مربی؛ بنابراین کارآموزی های الکترونیکی نشان دهنده یک فرصت یادگیری و توسعه مهارت های کاربردی و همچنین کاربردی کار است که گزینه های اضافی را برای بسیاری از کارآموزان و سازمان ها ایجاد می کند. اصالت/ارزش: شواهد نشان می دهد که راهنمایی در حال تبدیل شدن به یک ویژگی منظم برای کارگران مجازی و موقت مانند کارآموزان الکترونیکی است که بسیاری از آنها برای پروژه های کوتاه مدت استخدام می شوند. از آنجا که کار از راه دور به یک روش استاندارد تبدیل شده است، کارآموزی های الکترونیکی در حال افزایش است-و شایسته مطالعه بیشتر به منظور ترویج بهترین شیوه ها است.
Objective: Many employers experiment with virtual work modes for project-based work. Virtual internships are one of the most popular methods in the world, especially e-internships, which require working remotely with employers. However, there are few learning opportunities for such e-trainees in terms of e-internships. Design / Methodology / Approach: The present study examined guidance experiences in a cross-sectional sample of 30 e-trainees working for different companies. Data were collected using an online survey in two stages of data collection. Results: The length of e-internship courses did not increase coaching satisfaction, but the longer e-internships have an instructor, the more likely it is that e-interns will have a coach. Counseling was provided regardless of working hours per week. Coaching enhances reported skills, especially in relation to communication skills and their ability to think strategically about problems. In addition, e-trainees under guidance had more opportunities to collaborate and help others. They also had opportunities to share information, knowledge and experiences. Limitations / Consequences of the research: This study recruited trainees from different provinces. Potential culturally related differences were not considered as part of this study. Practical implications: The results show that the observed guidance benefits in relation to traditional internships can be enhanced in e-internships. E-internships are an opportunity for managers and employees, regardless of company size, to become instructors. Thus, e-internships represent an opportunity to learn and develop practical as well as practical skills that create additional options for many interns and organizations. Originality / Value: Evidence shows that guidance is becoming a regular feature for virtual and temporary workers, such as e-trainees, many of whom are hired for short-term projects. As teleworking has become the standard practice, e-internships are on the rise - and deserve further study to promote best practices.
ملخص الجهاز:
بسیاری از ابزارها به آسانی در خانه ها در دسترس هستند، به این معنی که کارگران راه دور دیگر نیازی به مهارت های تکنولوژیکی پیشرفته برای کار در خانه ندارند (BLS، 2017) این باعث شده است که کار از راه دور به یک پدیده اصلی تبدیل شود - پدیده ای که به نظر می رسد در مورد کارآموزی ها نیز صدق می کند.
Bayerlein and Jeske Jeske Jeske and Axtell با این حال، بسیاری از کارفرمایان و دانشگاهیان آگاه هستند که کارآموزان در طول تجربه کارآموزی سنتی خود از راهنمایی، تشویق و کمک می خواهند، در حالی که امیدوارند "زمینه های زیادی برای آزمایش، خودمختاری و یادگیری در طول کارآموزی به آنها داده شود " (نیلام و همکاران، 2019، ص 101) کارآموزی های الکترونیکی به طور بالقوه فضایی برای آزمایش، خودمختاری و یادگیری فراهم می کند.
این امر منجر به فرضیه بعدی می شود: Chao Attri and Kushwaha Bilsland et al Nghia and My Duyen Inkson H2: کارآموزان دارای راهنمایی بیشتر از کارآموزانی که در طول کارآموزی های الکترونیکی تحت آموزش قرار نمی گیرند، پیشرفت مهارت را گزارش می دهند.
جدول 6 معرفی متغیرهای مدل کوواریانس {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} در جدول ذیل تخمین مدل کواریانس خلاصه شده است: الف) برای توسعه مهارت (متغیر وابسته پس آزمون توسعه مهارت) فرضیه فرعی اول: آموزش راهنمایی در کارآموزی بر رفتارهاي خود تنظيمي دانشجويان دانشگاه ازاد تهران شمال تاثیر گذار میباشد.
نتیجه گیری در این پژوهش مشخص شد که کارآموزان دارای راهنمایی بیشتر از کارآموزانی که در طول کارآموزی های الکترونیکی تحت آموزش قرار نمی گیرند، پیشرفت مهارت را گزارش می دهند.