خلاصة:
پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان انطباق آموزشهای فنی و حرفهای با نیازهای آموزشی بخش صنایع در شهرستان کنگان انجام گرفته است. این پژوهش از نظر روش تحقیق توصیفی است که از نوع پیمایشی می باشد و از نظر هدف کاربردی است. دادهها با استفاده از آمارهای توصیفی مانند جداول و نمودارهای مربوط، شاخص های گرایش مرکزی (میانگین) و شاخصهای گرایش پراکندگی (واریانس، انحراف معیار) هر یک از ابعاد آن و در سطح آمار استنباطی هر یک از فرضیه های پژوهش با استفاده آزمون تی مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری شامل کلیه سازمان ها و شرکت ها(صنایع کوچک، متوسط و بزرگ شهرستان مطابق اطلاعات ثبت شده در اداره صنایع، وزارت صنایع و معادن، معاونت توسعه صنعتی، دفتر آمار و اطلاع رسانی) که 220 شرکت برآورد شد و مرکز فنی و حرفه ای شهرستان کنگان، در بخش صنعت می باشد.
ملخص الجهاز:
(آزاد ، 1386) مطابق با قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران (1394-1390)، فصل دوم - علم وفناوري ماده 21 دولت مکلف است به منظور گسترش شايستگي حرفهاي از طريق افزايش دانش و مهارت با نگرش به انجام کار واقعي در محيط، اصلاح هرم تحصيلي نيروي کار و ارتقاء و توانمندسازي سرمايه هاي انساني، کاهش فاصله سطح شايستگي نيروي کار کشور با سطح استاندارد جهاني و ايجاد فرصتهاي جديد شغلي و حرفهاي براي جوانان و ارتقاء جايگاه آموزش هاي فني و حرفهاي براي نظام آموزش فني وحرفهاي و علمي-کاربردي کشور اعم از رسمي، غيررسمي و سازمان نايافته، ظرف يکسال از تاريخ تصويب اين قانون در نظام اموزش فني و حرفهاي کشور را فراهم سازد اما عليرغم اهميت و تأکيد برنامه هاي مختلف توسعه کشور در خصوص آموزش هاي فني و حرفه اي به ويژه در بخش صنعت هنوز اين حوزه از آموزش ها با مسائل و مشکلات فزايندهاي روبه رو مي باشد از مهمترين مشکلات آموزش هاي فني - و حرفه اي در کشور و استان بوشهر مسأله انطباق آموزش ها با نيازهاي استان، شهرستان و صنايع موجود است.
يعني مديران صنايع دانش فارغ التحصيلان فني و حرفه اي را بيش از كم مي دانند، از طرفي نمرة تعلق گرفته به گزينه زياد 4 مي باشد و داريم 32=84، لذا بار ديگر آزمون T تك نمونه اي را براي عدد 32 اجرا مي كنيم، كه با 95% اطمينان معني دار به دست مي آيد.