خلاصة:
هدف پژوهش حاضر بررسی تعارض در ارزشهای بنیادی و شیوههای جامعهپذیری سیاسی کارگزاران رسانههای جمعی ایران در سال 1398 است. روش پژوهش تلفیقی از تکنیکهای کمّی و کیفی بوده وهمه فرضیههای پژوهش تایید شد، مبنی بر اینکه، توانش کارگزاران اصولگرا، کارگزاران میانهرو و اصلاحطلببر جامعهپذیری سیاسی تاثیر معنیداری دارد، مورد تایید قرار گرفت. در مورد ارتباط ایستارهای ارزشی کارگزاران رسانه بر جامعهپذیری سیاسی نیز اینکه ایستارهای ارزشی اصولگرایان، میانهروها و اصلاحطلبان بر جامعهپذیری سیاسی تاثیر معنیداری دارد، مورد تایید قرار گرفت. در مورد ظرفیت کارگزاران رسانه بر جامعهپذیری سیاسیاین نکته تایید شد که ظرفیت رسانههای اصولگرایان، میانهروها و اصلاحطلبان بر جامعهپذیری سیاسیتاثیر معنیداری دارد.
The purpose of the present study is to survey contradictions in the fundamental values and political socialization methods of Iran's mass media officials in 2019. The method of study is a mixture of qualitative and quantitative techniques and all the research hypotheses denoting that the potentials of conservative, moderate, and reformist officials have a significant effect on political socialization were confirmed. It was also approved that the value beliefs of conservative, moderate, and reformist officials have a significant effect on political socialization. Furthermore, this point was emphasized that the capacities of conservative, moderate, and reformist media have a significant effect on political socialization.