خلاصة:
اﯾـــﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌـــﻪ ﺑـــﺎ ﻫـــﺪف ﺑﺮرﺳـــﯽ و ﺗﺒﯿـــﯿﻦ ﺗـــﺄﺛﯿﺮ ﮐﯿﻔﯿـــﺖ ﻣﺤﺼـــﻮل، ﺗﺼـــﻮﯾﺮ ﺑﺮﻧـــﺪ، اﻋﺘﻤـــﺎد ﺑﺮﻧـــﺪ ﺑـــﺮ رﺿـــﺎﯾﺖ ﻣﺸـــﺘﺮی و وﻓـــﺎداری ﺗﻠﻔـــﻦ ﻫـــﺎی ﻫﻮﺷـــﻤﻨﺪ ﺑﺮﻧـــﺪ ﺳﺎﻣﺴـــﻮﻧﮓ در ﺗﻬـــﺮان اﻧﺠـــﺎم ﺷـــﺪه اﺳـــﺖ. ﺗﻌـــﺪاد ﭘﺎﺳـــﺦ دﻫﻨـــﺪﮔﺎن در اﯾـــﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌـــﻪ 188 ﭘﺎﺳـــﺦ دﻫﻨـــﺪه ﺑـــﻮد، ﻫﻤـــﻪ ﭘﺎﺳـــﺦ دﻫﻨـــﺪﮔﺎن اﻓـــﺮادی ﻫﺴـــﺘﻨﺪ ﮐـــﻪ در ﻣﻨﻄﻘـــﻪ 11 ﺷـــﻬﺮ ﺗﻬـــﺮان زﻧـــﺪﮔﯽ ﻣـــﯽ ﮐﻨﻨـــﺪ و ﺗـــﺎﮐﻨﻮن ﯾـــﮏ ﮔﻮﺷـــﯽ ﻫﻮﺷـــﻤﻨﺪ ﺳﺎﻣﺴـــﻮﻧﮓ ﺧﺮﯾـــﺪاری و اﺳـــﺘﻔﺎده ﮐـــﺮده اﻧـــﺪ. روش ﻧﻤﻮﻧـــﻪ ﮔﯿـــﺮی در اﯾـــﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌـــﻪ ﻧﻤﻮﻧـــﻪ ﮔﯿـــﺮی ﻫﺪﻓﻤﻨـــﺪ ﺑـــﻮد. ﺳـــﭙﺲ داده ﻫـــﺎی ﺣﺎﺻـــﻞ از ﭘـــﺮ ﮐـــﺮدن ﭘﺮﺳﺸـــﻨﺎﻣﻪ ﺑـــﺎ اﺳـــﺘﻔﺎده از ﺗﮑﻨﯿـــﮏ ﻫـــﺎی ﺗﺠﺰﯾـــﻪ و ﺗﺤﻠﯿـــﻞ ﻣﺴـــﯿﺮ ﺑـــﺎ اﺳـــﺘﻔﺎده از SEM) ﻣـــﺪل ﺳـــﺎزی ﻣﻌـــﺎدﻻت ﺳـــﺎﺧﺘﺎری (ﺑـــﺎ ﮐﻤـــﮏ ﺑﺮﻧﺎﻣـــﻪ AMOS ﻣـــﻮرد ﺗﺠﺰﯾـــﻪ و ﺗﺤﻠﯿـــﻞ ﻗـــﺮار ﮔﺮﻓﺘﻨـــﺪ. ﺑـــﺮ اﺳـــﺎس ﺗﺠﺰﯾـــﻪ و ﺗﺤﻠﯿـــﻞ در اﯾــﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌــﻪ ﻧﺘﯿﺠـــﻪ ﮔﯿــ ﺮی ﺷــﺪه اﺳـــﺖ ﮐــﻪ ﮐﯿﻔﯿـــﺖ ﻣﺤﺼــﻮل ﺗــﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒـــﺖ و ﻗﺎﺑــﻞ ﺗــﻮﺟﻬﯽ ﺑـــﺮ ﺗﺼــﻮﯾﺮ ﺑﺮﻧـــﺪ اﻋﺘﻤـــﺎد ﯾﺮﻧـــﺪ و رﺿـــﺎﯾﺖ ﻣﺸـــﺘﺮی دارد، ﺗﺼـــﻮﯾﺮ ﺑﺮﻧـــﺪ و اﻋﺘﻤـــﺎد ﺑﺮﻧـــﺪ ﺗـــﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒـــﺖ و ﻗﺎﺑـــﻞ ﺗـــﻮﺟﻬﯽ ﺑـــﺮ رﺿـــﺎﯾﺖ دارﻧـــﺪ. رﺿـــﺎﯾﺖ ﺗـــﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒـــﺖ و ﻗﺎﺑـــﻞ ﺗـــﻮﺟﻬﯽ ﺑـــﺮ وﻓـــﺎداری ﻣﺸـــﺘﺮی دارد. ﭘﯿﺎﻣـــﺪﻫﺎی ﻧﺘـــﺎﯾﺞ اﯾـــﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌـــﻪ ﻧﺸـــﺎن ﻣــﯽ دﻫــﺪ ﮐـ ـﻪ ﮐﯿﻔﯿــﺖ ﻣﺤﺼــﻮل ﻋﺎﻣــﻞ اﺻــﻠﯽ اﻓــﺰاﯾﺶ رﺿــﺎﯾﺖ ﻣﺸــﺘﺮی اﺳــﺖ ﺑــﻪ ﻃــﻮری ﮐــﻪ ﻣﻨﺠــﺮ ﺑــﻪ اﺣﺴــﺎس وﻓــﺎداری ﻣﺸــﺘﺮی ﻣــﯽ ﺷــﻮد. اﯾــﻦ ﻧﺸــﺎن ﻣــﯽ دﻫــﺪ ﮐــﻪ ﻫﺮﭼــﻪ ﮐﯿﻔﯿــﺖ ﻣﺤﺼــﻮل ﺑﻬﺘــﺮ ﺑﺎﺷــﺪ، وﻓــﺎداری ﻣﺸــﺘﺮﯾﺎن در ﺧﺮﯾﺪ و اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﻠﻔﻦ ﻫﺎی ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ ﺑﺎ ﺑﺮﻧﺪ ﺳﺎﻣﺴﻮﻧﮓ در ﻣﻨﻄﻘﻪ 11ﺗﻬﺮان ﺑﺎﻻﺗﺮ اﺳﺖ.