خلاصة:
این پژوهش با هدف مدلسازی تاثیر بکارگیری شبکه های اجتماعی بر عملکرد شرکت در صنعت ساختمان صورت گرفته است. روش پژوهش برحسب هدف، کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات، توصیفی است. همچنین براساس اطلاعات گردآوری شده از شرکت های فعال در صنعت ساختمان مستقر در ایران میزان تاثیر شبکه های اجتماعی بر عملکرد کسب و کار را میسنجد. از اینرو، نظرات 67 نفر از افراد فعال در صنعت ساختمان که بهصورت تصادفی انتخاب شدهاند، در قالب پرسشنامه گردآوری شد. با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری نیز، ارتباط میان شبکه های اجتماعی با عملکرد کسب وکار استخراج شد. بهطورخلاصه بر اساس نتایج بهدست آمده، رابطه معناداری میان استفاده از شبکه های اجتماعی با عملکرد کسب وکار وجود دارد و آگاه سازی بهعنوان مهمترین عامل استفاده از شبکه های اجتماعی شناسایی شد، و پس از آن به ترتیب مدیریت ارتباط با مشتری، اشتراک گذاری تجارب و تامین مصرف کنندگان در رتبههای بعدی اهمیت قرار گرفتند و اما عامل تحقیقات بازار در تحلیل معادلات ساختاری این پژوهش حذف گردید. در میان سنجه های عملکرد شرکت، مهمترین سنجه برای بررسی عملکرد شرکت، سود شرکت بوده است.
This study aims to model the impact of using social networks on company performance in the construction industry. The research method is applied in terms of purpose and descriptive in terms of data collection. Also, based on the information collected from companies active in the construction industry based in Iran, it measures the impact of social networks on business performance. Therefore, the opinions of 67 randomly selected people active in the construction industry were collected in the form of a questionnaire. Using the structural equation modeling method, the relationship between social networks and business performance was extracted. In summary, based on the obtained results, there is a significant relationship between the use of social networks with business performance and awareness was identified as the most important factor in the use of social networks, followed by customer relationship management, experience sharing and Consumer supply was next in importance, but the market research factor in the analysis of structural equations was removed. Among the performance measures of the company, the most important measure to examine the performance of the company was the company's profit.
ملخص الجهاز:
بهطورخلاصه بر اساس نتایج بهدست آمده، رابطه معناداری میان استفاده از شبکه های اجتماعی با عملکرد کسب وکار وجود دارد و آگاه سازی بهعنوان مهمترین عامل استفاده از شبکه های اجتماعی شناسایی شد و پس از آن به ترتیب مدیریت ارتباط با مشتری، اشتراک گذاری تجارب و تامین مصرف کنندگان در رتبههای بعدی اهمیت قرار گرفتند و اما عامل تحقیقات بازار در تحلیل معادلات ساختاری این پژوهش حذف گردید.
رسانه های فراگیر روابط Quinton & Wilson Godes & Mayzlin Kumar & Mirchandani Yang et al Gensler et al wyld Leonardi et al Evans et al Chua & Banerjee Hew et al Kohli & Kapoor دهند و روابط شبکه ای نیز تعامل بین افراد ناآشنا را که مشخصه جامعه مدرن است، گسترش می دهد (عبداللهیان و شیخ انصاری، 1394).
شبکه های اجتماعی علاوه بر شکل دهی جدید به عرصه و فضای تعاملات رو در روی اجتماعی و کنش های میان فردی، نقش مهمی هم در نحوه انجام تعاملا Ismail Godey, et al Braojos, et al Bianchi & Andrews Schultz & Peltier تجاری ایفا می کنند (گودرزی و همکاران، 1393).
در اين زمينه، وقوع رويداد هايي مانند گسترش رقابت، پيشرفت فناوري اطلاعات و تلاش همه جانبه سازمانها و واحدهاي اقتصادي براي كسب جايگاه بهتر، ضرورت توجه به بهبود مستمر عملكرد سازماني را دو چندان نموده است در چنين شرايطي، سازمانها ناگزيرند در جستجوي روش هاي جديدي براي بهبود عملكرد خود باشند (رضایی و همک Richter & Koch Kelly, et al Kwahk & Park Agnihotri et al Gensler, et al Lee & Hong Trainor, et al جدول 1.