ملخص الجهاز:
"در حال حاضر،با این که شعار مدرسه-محوری مطرح شده است و مدرسه را کانون اصلی تعلیم و تربیت میدانیم،عملا با روشهای خود،از این هدف دوری میکنیم،اتخاذ رویکرد دانشآموز-محوری در اجرای مسابقهها در سطحهای استان،کشور و المپیادها زیان فراوانی به مسابقههای ورزشی در سطح مدارس و ارزشهای روانی-اجتماعی آن زده است.
مزایای رویکرد مدرسه- محوری در اجرای مسابقههای ورزش مدارس174 بهطور مختصر،مهمترین فواید و مزایای رویکرد مدرسه-محوری در اجرای مسابقههای ورزشی مدارس چنین است: 1-افزایش حمایت مدیران،سایر کارکنان و مسؤولان مدرسه از ورزش مدرسه 2-افزایش انگیزه مربیان ورزش در ارتقاء سطح مهارتهای ورزشی دانشآموزان 3-افزایش انگیزه مربیان ورزش در مجهز شدن به علوم،فنون جدید و تخصصی 4-افزایش انگیزه مربیان ورزش برای ارتقاء سطح کیفی تیمهای اعزامی به مسابقهها 5-افزایش شانس مطرح شدن تمام مربیان ورزش حتی از محرومترین مناطق کشور با تکیه بر پشتوانههای علمی و فنی خودشان 6-پرهیز از نفوذ تفکر مخرب ورزشکار سالاری در ورزش مدارس و ایجاد فرصتهای برابر برای همه دانشآموزان 7-افزایش شانس مطرح شدن و شکوفایی استعدادهای تمام دانشآموزان در رقابتهای سطحهای بالا 8-کاهش آثار روشهای سلیقهای مربیان در انتخاب بازیکنان تیمهای منتخب از سطح شهرستان به سطح استان و بالاتر 9-افزایش خلاقیتهای مربیان ورزش در تشکیل تیمها،ارنج آنها و سرانجام هدایت آنها به سوی نتایج بهتر و برتر 10-افزایش انگیزه دانشآموزان برای ارتقاء سطح کمی و کیفی مهارتهای حرکتی و ورزشی استان 11-افزایش میزان کمکهای مادی و معنوی اولیاء دانشآموزان به ورزش مدرسه 12-تعدیل سطح رقابتها و ارتقاء ورزش مدرسه از بطن و کانون درسه که اصلیترین مرکز رشد ورزش پایه است."