ملخص الجهاز:
"هدفهای اصلی این طرح عبارتند از:ایجاد چارچوبی برای ارزیابی نقش PESS که میتواند،به منظور استفاده در سایر کشورها و فرهنگهای گوناگون مشمول تغییرات شود؛تهیه یک خلاصه تحقیق و کتابشناسی مربوط به آن براساس نقش PESS ؛جمعآوری نمونههایی از تجربیات مثبت و ارائهی شواهدی از نحوهی اثرگذاری مثبت PESS در زندگی دانشآموزان در مدرسه؛و جمعآوری دادههای مربوط به درک دانشآموزان از نتایج PESS .
شواهد موجود نشان میدهند که افزایش زمان PESS تداخلی با پیشرفت دانشآموزان در سایر موضوعات درسی به وجود نمیآورد(اگرچه زمان تخصیص یافته به این درسها کاهش مییابد)،و در بسیاری از موارد نیز،با بهبود عملکرد درسی،افزایش انگیزهی رفتن به مدرسه و بهبود رفتار همراه است.
پنی (دانشگاه کوانادیت،استرالیایغربی) این مطالعه در مدرسهی تخصصی ورزش در ناحیهی پرثمتروپولیتن در غرب استرالیا انجام شد: -برنامهی آکادمی فوتبال استرالیایی چگونه بخت آن دسته از دانشآموزان بومی را که در معرض خطرات آموزشی قرار دارند،برای شرکت در برنامههای مدرسه افزایش داده است؟ -کدام دسته از عواملانسانی/ آموزشگاهی،اجتماعی،فرهنگی، و اقتصادی بر موضوع فرصتهای آموزشی و ورزشی دانشآموزان بومی تأثیر مهارکننده یا تقویتکننده داشته است؟ -پیشرفت در مدرسه تاچه حد در محیطهای فراتر از مدرسه بر زندگی دانشآموزان تأثیر میگزارد؟ شواهد موجود نشان میدهد،باید برای برنامههایی که آشکارا به موضوع تربیتبدنی و ورزش مدرسهای اختصاص یافتهاند،اهمیت بیشتری قائل شد.
شواهد متقنی وجود دارد،به نفع این موضوع که کارورزان سالهای اول،موقعیتی عالی برای ایجاد تفاوتای چشمگیر در توسعهی حرکتی کودکان سه تا هفت ساله دارند؛در صورتی که: به آنها فرصت داده شود،دانش خود را افزایش دهد؛ برای ایشان ابزار قابل دسترسی، منعطف و متمرکز بر آموزش از راه دور فراهم شود؛ بخت حضور در فعالیتهای آموزش عالی را داشته باشند؛ در چارچوب برنامهی درسی جاری خود کار کنند؛ به آنان اجازه داده شود،بازخورد لازم را فراهم آورند."