خلاصة:
هدف: هدف از مقاله حاضر جمع آوری جنبه های شعور متعارف مناسب برای ترویج تدریس مؤثر در بین استادان در محیط دانشگاه افسری امام علی )ع( به منظور پرورش مهارت تصمیم گیری در دانشجویان دانشگاه افسری امام علی )ع( است. روش: مقاله حاضر به لحاظ ماهیت جزء تحقیقات کیفی است که به روش تحلیلی - استنتاجی انجام گرفته است. گردآوری اطلاعات با استفاده از سند کاوی در کتابخانه و متون مکتوب اعم از کتاب، مقاله و دیدگاه های صاحب نظران فلسفه ی تعلیم و تربیت و نیز منابع مکتوب درزمینه ی روش تدریس و آموزش تصمیم گیری صورت گرفته است. تجزیه وتحلیل به این شکل انجام شده است که پس از مطالعه ی عمیق فلسفه ی تدریس به استخراج راهبردهای مناسب برای آموزش تصمیم گیری پرداخته ایم. سطح تحلیل در این پژوهش، توصیفی تفسیری است. یافته ها: این - تحقیق نشان داد که مهارت تصمیم گیری را می توان با استفاده از راهبردهای تدریس مناسب تقویتکرد. نتیجه گیری: استادان مؤثر کسانی هستند که به خوبی در نقش خود، به عنوان تسهیل کننده و مربی برای پرورش مهارت تصمیم گیری در دانشجویان آشنا باشند و دانشگاه افسری امام علی )ع( وظیفه دارد توانایی هایی را که استادان برای تبدیل شدن به استاد مؤثر نیاز دارند را توسعه دهد. یکی از این راهکارها برای توسعه این توانمندی ارائه دستورالعمل های مناسب در مورد انواع روش های و راهبرد های تدریس است تا استادان خود را با توجه به دنیای مدرن به روز نگه دارند.
ملخص الجهاز:
مباني تدريس : فلسفه اي براي تعليم و تربيت نظامي در دانشگاه افسري امام علي(ع ) 1 عليرضا مقدم چکيده هدف : هدف از مقاله حاضر جمع آوري جنبه هاي شعور متعارف مناسب براي ترويج تدريس مؤثر در بين استادان در محيط دانشگاه افسري امام علي (ع ) به منظور پرورش مهارت تصميم گيري در دانشجويان دانشگاه افسري امام علي (ع ) است .
استادان دانشگاه افسري امام علي (ع ) به عنوان يک متخصص ، ممکن است دانش بسيار خوبي در امور حرفه نظامي داشته باشند؛ اما براي آموزش ديگران بايد بهترين روش ها انتقال دانش خود را نيز بدانند تا منجر به تضمين موفقيت در تدريس شود.
اين موضوع اهميت آشنايي استادان نسبت به راهبردهاي تدريس مؤثر و ضرورت پژوهش در اين حوزه را دوچندان ميکند؛ بنابراين در دانشگاه افسري امام علي (ع ) تدريس و نتيجه نهايي تدريس مؤثر و هدف آموزش نظامي حرفه اي بايد يکسان کردن تلاش هاي دانشگاه در جهت فراهم کردن پايه يا چارچوبي باشد که از طريق آن دانشجويان بتوانند توانايي خود را براي تصميم گيري مؤثر در همه موقعيت ها و ازجمله جنگ توسعه دهند.
براين اساس هدف از مقاله حاضر جمع آوري جنبه هاي شعور متعارف مناسب براي ترويج تدريس مؤثر در بين استادان در محيط دانشگاه افسري امام علي (ع ) به منظور پرورش مهارت تصميم گيري در دانشجويان است .
به بياني روشن ميتوان گفت مسئله اي که اين پژوهش سعي دارد به آن پاسخ دهد اين است که کدام راهبردها و روش هاي تدريس استاد در کلاس مي تواند براي تقويت ظرفيت تصميم گيري دانشجويان در جنگ مؤثر باشد.
teaching style preferences and educational philosophy of teacher education faculty at a state university.