خلاصة:
توسعه اقتصادی جذب سرمایه خارجی استفاده از طرفیتها و مزیتهای نسبی منطقهای، ایجاد و راه اندازی فرصتهای شغلی با و تحصیل درآمد بواسطه خدمات مرتبط برای ساکنان و همچنین برای توسعه مناطق کم برخوردار و یا کمتر توسعه یافته بخشهایی از مناطق مرزی یا قطب رشدهایی بنام مناطق آزاد تجاری درکشورهای مختلف بویژه ایران شکل گرفته است. عمده فعالیت این مناطق با رویکرد گردشگری است که از اهداف راهبردی شکلگیری این مناطق میباشد. برای رونق بخشی و جلب نظر سرمایه گذاران و مردم نیز به اتخاذ استراتژ یهایی از جمله وضع قوانین آسان و برای نیل به هدف راهکارهایی چون بازاریابی که شامل فعالیتهایی در رابطه با رساندن خریدار و فروشنده به یکدیگر برای انجام معامله، ایجاد انگیزه و تقاضاست تاکید میگردد. بازار جهانگردی بر مبنای منطقه جغرافیایی، ترکیب جمعیتی، نوع رفتار یا بر مبنای رواننگاری بخش بندی میشود. و برای اثر بخشی بازاریابی در این حوزه از تکنیک آمیخته بازاریابی که عبارتند از: محصول، توزیع، قیمت و ترویج یا گسترش محصول (سیاستهای تشویقی) استفاده میگردد. برای اطمینان یافتن از اینکه همه تلاشها در راه تامین هدفهای کوتاه مدت و بلند مدت بکار میرود برای بازاریابی (خدمات)، کار با تهیه یک برنامه موفق بازار یابی با تجزیه و تحلیل عوامل محیطی شروع و با تجزیه و تحلیل عوامل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و ارزیابی بازار و روند رقابت را تجزیه و تحلیل میشود.
sEconomic development of attracting foreign capital, using regional comparative advantages and advantages, creating and launching job opportunities and earning income through related services for residents, as well as for the development of low-income or less developed areas of border areas or The growth pole called free trade zones has been formed in different countries, especially Iran. The main activity of these areas is with the approach of tourism, which is one of the strategic goals of the formation of these areas. In order to prosper and attract investors and people, it is necessary to adopt strategies such as making easy rules and to achieve the goal of strategies such as marketing, which includes activities related to bringing the buyer and seller together to do business, motivate and demand Becomes. The tourism market is segmented by geographical area, demographic composition, type of behavior or by psychology. And for the effectiveness of marketing in this field, mixed marketing techniques are used, which are: product, distribution, price and product promotion (incentive policies). To ensure that all efforts are made to achieve short-term and long-term goals