خلاصة:
هدف این پژوهش بررسی نقش انعطاف پذیری، فرهنگ سازمانی، ارتباط با تامین کننده، تمرکز بر مشتری و فناوری بر افزایش بهره وری تولید در شرکت بن رو میباشد. مطالعه حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعه آماری شامل کارشناسان، معاونان و مدیران شرکت بن رو میباشد که تعداد آن ها 50 نفر میباشد. در پژوهش حاضر از دو روش کتابخانهای و میدانی برای گردآوری اطلاعات استفاده شد. پرسشنامههای این پژوهش نیز شامل پرسشنامه توانمندسازهای چابکی با اقتباس از پرسشنامه استاندارد پژوهش دابی و گوناسکاران (2015) و پرسشنامه بهره وری شریفی (1391) میباشد. دادههایی که از اجرای پرسشنامهها بدست آمد، با استفاده از نرمافزار SPSS در بخش توصیفی و در بخش استنباطی از معادلات ساختاری و نرم افزار SmartPLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتههای تحقیق نشان داد که انعطاف پذیری بر افزایش بهره وری تولید در شرکت بن رو تاثیر دارد (به میزان0. 225). فرهنگ سازمانی بر افزایش بهره وری تولید در شرکت بن رو تاثیر دارد (به میزان0. 811). ارتباط با تامین کننده بر افزایش بهره وری تولید در شرکت بن رو تاثیر دارد (به میزان 0. 103). تمرکز بر مشتری بر افزایش بهره وری تولید در شرکت بن رو تاثیر دارد (به میزان0. 008). فناوری بر افزایش بهره وری تولید در شرکت بن رو تاثیر دارد (به میزان0. 026).
ملخص الجهاز:
از اينرو با توجه به مباحث مطرح شده و کمبودهاي نظري که در مطالعات در خصوص تاثير توانمندسازهاي چابکي بر بهره وري بخصوص در صنعت خودرو شاهده ميشود، پژوهش حاضر سعي در پر کردن اين شکاف دارد و بر اين اساس ، سوال پژوهش بدين صورت مطرح ميگردد: انعطاف پذيري ، فرهنگ سازماني، ارتباط با تامين کننده ، تمرکز بر مشتري و فناوري بر افزايش بهره وري توليد در شرکت بن رو چه تاثيري دارد؟ روش پژوهش مطالعه حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردي و از نظر نحوه گردآوري داده ها از نوع توصيفي - پيمايشي مي باشد.
پاسخ به فرضيات پژوهش جدول ٤: اثرات مستقيم ، آماره t و نتيجه فرضيه هاي پژوهش (به تصویر صفحه رجوع شود) بر طبق نتايج به دست آمده از ضريب مسير و آماره t که در شکل هاي ١ و ٢ و جدول ٣، مشخص شده است انعطاف پذيري در سطح اطمينان ٩٩ درصد بر افزايش بهره وري توليد در شرکت بن رو تأثير مثبت و معناداري دارد (به ميزان ٠.
(به تصویر صفحه رجوع شود) بر طبق نتايج به دست آمده از ضريب مسير و آماره t که در شکل هاي ١ و ٢، جدول ٣، مشخص شده است ارتباط با تامين کننده در سطح اطمينان ٩٩ درصد بر افزايش بهره وري توليد در شرکت بن رو تأثير مثبت و معناداري دارد.
(به تصویر صفحه رجوع شود) بر طبق نتايج به دست آمده از ضريب مسير و آماره t که در شکل هاي ١ و ٢ و جدول ٣، مشخص شده است تمرکز بر مشتري در سطح اطمينان ٩٩ درصد بر افزايش بهره وري توليد در شرکت بن رو تاثير مثبت و معناداري دارد (به ميزان ٠.