خلاصة:
توجه به نیروی انسانی و ایجاد بستری مناسب جهت آموزش نیروی انسانی توانسته به خوبی اهداف مد نظر سازمان را محقق نماید. برای داشتن یک آموزش اثربخش و مناسب میبایست به سمت آموزشهای انعطافپذیر، ایجاد مسئولیت در قبال آموزشها، برنامههای خودآموزشی حرکت نمود. آموزش ضمن خدمت برای سازمانهایی همچون بانکها و موسسات مالی که اصلیترین خدمات را به صورت رابطه مستقیم مشتری کارکنان ارائه میدهند از اهمیت زیادی برخوردار است.
در این تحقیق سعی شده تا ۴ شعبه منتخب بانک صادرات شهر تهران را به لحاظ شاخصهای تاثیرپذیر از آموزش ضمن خدمت رتبهبندی نماید. ابتدا عوامل تاثیرپذیر کارکنان با اجرای دورههای آموزش ضمن خدمت و سپس با استفاده از پرسشنامه و ماتریس تصمیمگیری، دو تکنیکSAW وTOPSIS اعمال گردید تا گزینه مورد نظر رتبهبندی گردد. نهایتا نتایج حاصله نشان داد که رتبهبندی هر دو تکنیک یکسان بوده است.
Attention to human resources and creating a suitable environment for human resources training has been able to achieve the goals of the organization. To have an effective and appropriate training, we must move towards flexible training, creating responsibility for training, self-training programs. In-service training is very important for organizations such as banks and financial institutions that provide the main services directly to the employee-customer relationship.
In this research, we have tried to rank 4 selected branches of Bank Saderat in Tehran in terms of effective indicators of in-service training. First, the effective factors of the employees by implementing in-service training courses and then using a questionnaire and decision matrix, two techniques SAW and TOPSIS were applied to rank the desired option. Finally, the results showed that the ranking of both techniques was the same.
ملخص الجهاز:
بررسی رتبهبندی کارکنان شعب بانک صادرات شهر تهران از طریق آموزش ضمن خدمت با استفاده از تکنیکهای تصمیمگیری چندمعیارهTOPSIS و SAW فاطمه صدقی ثابت 1 چكيده: توجه به نیروی انسانی و ایجاد بستری مناسب جهت آموزش نیروی انسانی توانسته به خوبی اهداف مد نظر سازمان را محقق نماید.
در این زمینهها هر چقدر بهروز بهینه باشد، قابلیت سازگاری سازمان با محیط تغییر نیز بیشتر میشود؛ لذا آموزش و توسعه منابع انسانی نهتنها در ایجاد دانش و مهارت ویژه در کارکنان نقش بسزایی دارد، بلکه باعث میشود تا افراد در ارتقاء سطح کارایی و اثربخشی سازمان مشارکت بیشتری نمایند و خود را با فشارهای متغیر محیطی وفق دهند.
اطلاعات گردآوری شده، از طریق ده آزمون (پیشآزمون و پسآزمون) نتایج این پژوهش نشان میدهد که بین نمرات قبل و بعد از آموزش در واحدهای مورد پژوهش اختلاف معناداری وجود دارد؛ بنابراین فرضیه پژوهش تأیید میگردد (مهدی فر، ۱۳۸۷) 9- خوشروز، ۱۳۹۵" بررسی تأثیر آموزشهای کوتاهمدت ضمن خدمت کارکنان شهرداری مرکز استان تهران بر عملکرد آنان" جامعه آماری شامل کلیه کارکنان شهرداری مرکز که آموزشهای کوتاهمدت ضمن خدمت را گذراندهاند و تعداد آنها ۱۰۹۶ نفر میباشد.
قلمرو تحقیق: قلمرو موضوعی تحقیق: قلمرو موضوعی این تحقیق رتبهبندی شعب بانک صادرات شهر تهران به شاخصهای آموزشی ضمن خدمت با استفاده مدل TOPSIS و SAW است.
Subject: Evaluation of ranking of employees of Bank Saderat Bank Tehran through in-service training using TOPSIS and SAW multi-criteria decision-making techniques Fatemeh sedghi sabet Lecturer at Rasht University of Applied Sciences, Master of Business Administration Gilan.