خلاصة:
هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر ابعاد یادگیری سازمانی بر کارآفرینی سازمانی در شهرداری تهران میباشد. در این تحقیق روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی از نوع پیمایشی است. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شده است. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بالاتر از 7/0 ارزیابی شد و برای روایی پرسشنامه از روایی صوری و محتوایی استفاده گردید. جامعه آماری شامل کارکنان شهرداری تهران است، که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 378 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. روش نمونهگیری تصادفی ساده بوده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون مدل معادلات ساختاری استفاده شد. یافتهها نشان داد: ابعاد قابلیتهای شخصی، مدلهای ذهنی، نگرش سیستمی، یادگیری جمعی و آرمانهای مشترک در یادگیری سازمانی بر کارآفرینی سازمانی در شهرداری تهران تاثیر مثبت و معنی داری دارد.
ملخص الجهاز:
پس لازم است تا مدیران ارزیابی دقیق و جامعی از اجرای این استراتژی در سازمانها داشته باشند تا بتوانند به سرعت به تغییرات نامطلوب محیطی واکنش دهند و با موفقیت از بحران های پیش روی خویش عبور نموده و به عنوان یک سازمان پیشرو و کارآفرین معرفی گردند (جلیلوند، 13 > نتایج تحقیقات پرداختچی (1396) که نتایج پژوهش نشان داد یادگیری سازمانی بر همه ابعاد غیر مالی عملکرد سازمانی مورد نظر در پژوهش تأثیر میگذارد.
به طوركلي، توانايي بانك پارسيان براي راضي كردن مشتريان خود به طور مستقيم و غيرمستقيم، از طريق توانايي مستمر موثر و كارآمد كاركنان بانك و رضايت شغلي كاركنان در ارتباط است و نتایج پژوهش ملکی (1393) در نشان داد که از آن جایی که مدارس غیرانتفاعی در مقایسه با مدارس دولتی و نمونه باید برای بقای خود و جذب دانش آموز و منابع تلاش جدی کرده و مدام باید رضایت مشریان خود را بهبود دهند، در اغلب مولفه های سا ennig & Young O'Cass Frye Kazemi یادگیرنده وضعیت بهتری دارند و نتایج پژوهش لین و لی 1 (2017) نشان داد که مشارکت کار به طور کامل ارتباط بین یادگیری سازمانی و رفتار نوآورانه کارکنان را تعدیل می کند، یعنی مدیران با یادگیری سازمانی می توانند تعامل کاری کارکنان را تقویت نمایند و در نتیجه رفتار نوآوری کارکنان را تحت تأثیر قرار دهد و نتایج پژوهش 2 i"/>i"/> (2016) نشان داد که رابطه بین سبک رهبری و یادگیری سازمانی و همچنین سرمایه اجتماعی قابل توجه است.