خلاصة:
رویکرد پیکره بنیاد، رویکردی است که در دهههای اخیر دیدگاه محققین را نسبت به تدریس زبان و استفاده از آن تغییر داده است. بر طبق تعریف باربیری و اکارت (2007)، زبانشناسی پیکرهای رویکردی برای مطالعه زبان است که با استفاده از مجموعههای اصولی رایانهای متنی، الگوهای استفاده از زبان را بررسی میکنند. با توجه به فقدان مطالعات تحقیقی نظاممند و منسجم در این زمینه، تحقیق حاضر بررسی استعاره بر یادگیری زبان خارجی را مورد بررسی قرار داده است. بدین مــنظور پس از انــتخاب 90 زبان آموز زن و مرد در چندین آموزشگاه زبان، ابتدا برای همگن کردن آنها از نظر مهارت زبانی و طبقهبندی به دو سطح مهارتی متوسط و پیشرفته، آزمون تعیین سطح آکسفورد از آنها به عمل آمد. سپس پژوهشگر از طریق بسامد نگار اینترنتی (COCA) چندین جمله را که اصطلاحات مورد نظر محقق در آن به کار رفته است را به صورت تصادفی انتخاب نمود. به گروه شاهد لیستی از اصطلاحات و معانی آنها و به گروه آزمایشی همان اصطلاحات ولی به همراه جملاتی که آن اصطلاح در آن بهکار رفته است، داده شد. پس از دو هفته آزمون استعاره از هر دو گروه گرفته شد. دادههای جمعآوری شده بهطور استنباطی و با استفاده از آزمون تی مستقل و تحلیل واریانس یک سویه تجزیه و تحلیل شد. یافتههای پژوهش حاکی از تاثیر استفاده از استعاره و تزئینات پوسترهای آموزشی در افازیش یادگیری زبان خارجی در حافظه است. اهداف پژوهش: بررسی نقش استعاره و تزیینات پوستر آموزشی در یادگیری. بررسی نقش استفاده از استعاره در افزایش یادگیری و تثبیت مطالب زبان خارجی در حافظه. سوالات پژوهش: بررسی نقش استعاره و پوسترهای آموزشی در یادگیری. استفاده از استعاره چه نقشی در افزایش یادگریری و تثبیت مطالب زبان خارجی در حافظه دارد؟
One approach that has changed researchers' perceptions of language teaching and use in recent decades is the foundation body approach. According to Barberi and Eckart (2007), "body linguistics is an approach to the study of language that examines patterns of language use using a set of computer textual principles" (p. 321). Due to the lack of systematic and coherent research studies in this field, the present study examines the metaphor of foreign language learning. For this purpose, after selecting 90 male and female language learners in several language schools, they were first tested for homogenization in terms of language skills and classified into two levels of intermediate and advanced skills, the Oxford level test. The researcher then randomly selected several sentences using the terms used by the researcher through the Internet Frequency Logger (COCA). The control group was given a list of terms and their meanings and the experimental group was given the same terms but with the sentences in which the term was used. After two weeks, metaphorical tests were taken from both groups. The collected data were inferentially analyzed using independent t-test and one-way analysis of variance.