ملخص الجهاز:
"از حاج کاظمها و داودها و مرتضیها خبری نیست؛ آنها که برای خود آرمانهایی داشتند که در جنگ به دست آورده بودند و پس از گذشت سالها هنوز آن را یدک میکشیدند(مثل خود کارگردان)،همچنین از فضای محدود و لوکیشنهای خاص و معدود،البته شاید این تفاوتها اساسا به علت تفاوت کار سینما با تلویزیون است.
بههرحال لیلا با ریتم بسیار کندی به منطقه جنگی وارد میشود و به تدریج طعم تلخ جنگ را حس میکند.
لیلا گیج و مبهوت وارد خرمشهر میشود و در مواجهه با انسانهایی که درگیر مشکلات مختلفی هستند به تدریج موقعیت خود را مییابد این حرکت کند بهطور مداوم با احساسات بیننده بازی میکند و او را تحت تاءثیر قرار میدهد، اما بیننده همچنان انتظار میکشد قسمتهای بعد را ببیند و باز هم آن شکنجه را تحمل کند."