خلاصة:
فرهنگ سازمانی، الگویی مشترک و نسبتاً پایدار از ارزشها، باورها، و اعتقادات اساسی در یک سازمان است بنابراین میتوان
گفت انجام هر گونه تغییر و تحول بنیادی در سازمان تنها از طریق شناخت فرهنگ آن سازمان امکان پذیر میباشد. هدف
ازتبیین فرهنگ سازمانی شناساندن آن به افراد سازمان و ایجاد راه کارهای مناسب برای حل مشکلات درون و برون سازمان
میباشد. لذا دراین مقاله به مفهوم شناسی فرهنگ سازمانی پرداخته شده است و فرهنگ از دیدگاههای مختلف تعریف و به
ابعاد، انواع، ویژگیها، سطوح و نقشی که فرهنگ در سازمان ایفاء میکند و آثاری که فرهنگ در سازمان میتواند داشته باشد
پرداخته شده است. در این مقاله با نگاه مثبت بر فرهنگ سازمانی، آن مفهومی از فرهنگ مد نظر میباشد که سازمانها در پی
تثبیت آن هستند، و در قالب مکتوب و نانوشته به دنبال آن میباشند . این مقاله در پرداخت به روش پیمایشی و مطالعه
کتابخانهای انجام گرفته و ابزار گرد آوری آن فیش برداری می باشد.