خلاصة:
هدف: مطالعه و بررسی دانش و مدیریت دانش و همچنین تاثیر آموزش بر منابع انسانی و اثرگذاری آن بر توانمندسازی کارکنان و در نهایت تبدیل آن به سرمایه اجتماعی که مسبب سرمایه اجتماعی میتواند بر کیفیت کارایی، هماهنگی و تسریع در اثربخشی و در نهایت بر عملکرد فردی و بین فردی تاثیر مطلوب گذاشته و منجر به تعاملات مبتنی بر اعتماد و اجتماعی سازی مطلوبی باشد. معنی و مفهوم سرمایه اجتماعی در برنامههای درسی نظام آموزشی که از مولفههای آمایش آموزشی نیز میباشد میتواند به توسعه ی کارکردهای نظام آموزشی منجرشود که این مهم به عنوان برنامه درسی پنهان، از اهمیت ویژهای برخوردار باشد.
Study and study of knowledge and knowledge management as well as the impact of training on human resources and its impact on employee empowerment and ultimately its transformation into social capital that can cause social capital on the quality of efficiency, coordination and acceleration of effectiveness and ultimately on individual performance A person is positively influenced and leads to interactions based on trust and desirable socialization. The meaning and concept of social capital in the curriculum of the educational system, which is also a component of educational planning, can lead to the development of the functions of the educational system, which is of particular importance as a hidden curriculum .
ملخص الجهاز:
يافته هاي مقاله : آموزش در ابعاد چندگانره نيرروي اننراني منجملره بعرد ارتبراطي : هماننرد، اعتمراد و سررمايه اجتماعي)تعهدات مشترک تنهيل کننده روابط( ، بعد شناختي : وجود ديدگاه مشترک، ادراک همگن، زبان ، بينش مشترک، روايت و کد هاي مشترک وجود اشتراک ناس در درون شبکه اجتماعي سرازمان و بعرد سراختاري : شرامل شکل، ترکيب ، فراواني و شدت ارتباطات اعضاي سازمان و پيونردهاي جراري و زنرده در يرک شربکه اجتمراعي يرا سازمان تاثير عميقي بر توانمندسازي کارکنان دارد و در ابعاد خلاقيت و نوآوري نيرز رويکررد صرفات مشخصره و 3 ويژگي هاي فردي و رويکرد رفتاري ٤ يا فرايندي نيز نتيجه گيري شده است .
کاربرد برنامه هاي درسي در نظاس آموزش عالي که ترسيمي براي آينده شغلي است ؛ بيشرتر بره صرورت رسرمي و متمرکز جلوه گر است و به دليل ماهيت برنامه هراي درسري رسرمي، ارتباطرات ) کره طبرق نظريره هراي مکترب نئوکلاسيک بعد مهم جلوه گري انناني است ( بين معلمان و اساتيد با فراگيران و دانرش آمروزان و دانشرجويان برا يکديگر روز به روز در حال کاهش است و فراگيران بيش از پيش ارتباطات علمي، اخلاقي و عاطفي خود با معلمان و اساتيد و ديگر دانش آموزان و دانشجويان را از دست مي دهند.
Determinants of innovation through a knowledge based theory lens, industrial management, & Data systems, Volume 102, Number 5, p.